قوس 07, 1400 19:32 Asia/Kabul
  • باقری: غرب برای نقض تعهدات برجامی تاوان دهد
    باقری: غرب برای نقض تعهدات برجامی تاوان دهد

معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران گفت: تمامی‌ طرف‌های برجام باید به این توافق پایبند بوده و غرب برای هرگونه نقض مفاد برجام تاوان بدهد.

به گزارش رادیو دری،«علی باقری» معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران در مقاله‌ای که در روزنامه انگلیسی "فایننشال‌تایمز" چاپ شد، تصریح کرد: ایران در عین حال که آمادگی دارد در قبال هرگونه ژست خیرخواهانه طرف‌های برجام، همکاری کرده و اقدام متقابل انجام دهد، آماده است تا پاسخ متناسبی به هرگونه فشارهای جامعه بین‌الملل ضد  جمهوری اسلامی بدهد.
باقری در مقدمه مقاله خود نوشت: "این هفته، ایران و پنج قدرت جهان در وین برای مذاکرات به اصطلاح هسته‌ای گردهم جمع می‌شوند؛ چنین اصطلاحی که برای اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد استفاده قرار می‌گیرد، مملو از اشتباه است."
معاون وزیر امورخارجه ایران با تأکید بر لزوم پایبندی تمامی طرف‌های مذاکره‌ کننده به مفاد برجام افزود: کشورهای غربی به ویژه آمریکا تلاش می‌کنند تا "مذاکرات" را صرفاً بعنوان فرایندی برای محدود کردن برنامه مشروع و صلح‌آمیز انرژی هسته‌ ای ایران نشان دهند که در معاهدات بین‌المللی گنجانده شود و تحت نظارت سازمان‌های نظارتی و ناظر باشد اما از نظر ایران، "مذاکرات" باید اهداف واقعی را دنبال کند و تمامی طرف‌‌ها آنرا عایت کنند.
معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران افزود: حذف کامل، تضمین‌ شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تسهیل حقوق ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش هسته‌ای از اهداف جمهوری اسلامی برای ادامه مذاکره است.
سه شنبه،29 نوامبر(هشتم قوس) شهر وین میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+4 برای لغو تحریم‌های آمریکاست.
معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران برای حضور در مذاکرات برجامی روز گذشته (شنبه)  در صدر هیاتی  وارد "وین" پایتخت اتریش شد.

باقری: آژانس نباید تسلیم فشارهای سیاسی شود

کلیدواژه