ولایتی : آمریکایها جایی در منطقه ندارند
(last modified Tue, 15 Nov 2016 13:00:21 GMT )
عقرب 25, 1395 17:30 Asia/Kabul
  • ولایتی : آمریکایها جایی در منطقه ندارند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت،آمریکایی جایی در منطقه ندارند و باید از منطقه خارج شوند .

به گزارش ایرنا؛"علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز سه شنبه پس از دیدارهای جداگانه با " الو مورن"، «شیخ همام باقر حمودی» ، «سید ابراهیم السید» وزیر دفاع پیشین فرانسه ، معاون اول مجلس عراق و رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در تهران در جمع خبرنگاران افزود،با اشاره به حضور بی‌دلیل آمریکایی ها درعراق، افغانستان، سوریه وجاهای دیگر گفت،قدرت آمریکا رو به افول است.

ولایتی افزود،همانطور که انگلیسی ‌ها پس از جنگ جهانی دوم بساط خود را جمع کردند و در حد استطاعتشان به کار سیاست و روابط خارجی خود پرداختند، آمریکایی‌ها هم مجبورند واقعیت های موجود در دنیا را بپذیرند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران تصریح کرد،سعودی‌ها که با ابزارهای آمریکایی مردم را در یمن به خاک و خون می‌کشند، داعش را نیز به وجود آورده‌اند که حضورشان برای کشورهای منطقه خسارت‌ بار بوده است .

ولایتی همچنین درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت، آمریکایی ها در توافق هسته ای با ایران به قولشان عمل نکردند و بدعهدی شان ثابت شد.

رئیس  تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت: امروز دیگر محال است مریکا بتواند کشورهای 1+5 را دور هم جمع کند و تصمیماتی بگیرند که قبلا گرفتند، زیرا ایران با استدلال و اقتداری که دارد ثابت کرد که آمریکایی ها دروغ می گویند  و به عهدشان پایبند نیستند.

 

کلیدواژه