قوس 16, 1400 08:32 Asia/Kabul
  • حمایت پوتین و مودی از مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران
    حمایت پوتین و مودی از مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و نارندارا مودی نخست وزیر هند در بیانیه مشترکی از مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران حمایت کردند.

به گزارش رادیو دری؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند در بیانیه‌ مشترکی با اشاره بر توسعه همکاری‌های دهلی نو و مسکو در حوزه‌های مختلف دفاعی و فضایی، بر لزوم اجرای کامل برجام و قطعنام ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.   

در این بیانیه آمده است هند و روسیه در خصوص اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند و از تلاش‌های مربوطه برای تقویت مجدد و فوری برجام حمایت کردند.  

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ که از ۲۹ نوامبر/ 8 قوس در وین اتریش برگزار شد، روز جمعه سوم دسامبر/ 12 قوس به پایان رسید.  

در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.  

ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد.

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در نشست جمعه مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

مذاکرات وین، محور رایزنی سفیر ایران در روسیه و ریابکوف

کلیدواژه