تمدید قانون تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
(last modified 1395-08-26T05:25:01+00:00 )
عقرب 26, 1395 09:55 Asia/Kabul
  • تمدید قانون تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی که نشان دهنده دشمنی با ایران است، به لایحه تمدید ده ساله قانون تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت داد.

به گزارش اسوشیتدپرس؛ مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه لایحه تمدید قانون یک دهه‌ای تحریم‌های ایران را با حمایت هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات تصویب کرد.

این لایحه با 419 رای موافق در برابر یک رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. تمدید ده ساله قانون تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌شود که از سیاست دولت کنونی این کشور در قبال ایران انتقاد کرده است.  

این قانون برای تمدید نهایی باید در سنا هم به تصویب برسد و از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا امضاء شود.

حامیان لایحه تمدید قانون یک دهه‌ای تحریم‌های ایران مدعی هستند تمدید قانون تحریم‌های ایران به آمریکا امکان می‌دهد تهران را در صورت پایبند نبودن به مفاد توافقنامه هسته‌ای مجازات کند.

این در حالی است که دولت آمریکا از زمانی که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ژانویه گذشته اجرایی شده، به تعهدهای خود درچاچوب توافق هسته‌ای عمل نکرده است.  

قانون تحریم‌های ایران (معروف به قانون داماتو) نخستین بار سال 1996 در کنگره آمریکا تصویب شد و از آن زمان تاکنون چند مرتبه تمدید شده است. این قانوان پایان سال 2016 منقضی می‌شود.

پیش از این، علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در استان گلستان به خبرنگاران گفت: اگر آمریکایی‌ها قانون "داماتو" را تمدید کنند، ایران بسته فنی برای پاسخ آماده کرده است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: تمدید قانون تحریم‌های ایران نقض برجام است.

تحریم‌های غرب به ویژه آمریکا نتوانسته است اهداف آنان از جمله توان توسعه ایران در زمینه موشکی،‌ هسته‌ای،‌ علمی و فناوری را کاهش دهد.

 

کلیدواژه