قوس 22, 1400 09:02 Asia/Kabul
  • تاکید بر همکاری ایران و پاکستان برای ایجاد ثبات در افغانستان
    تاکید بر همکاری ایران و پاکستان برای ایجاد ثبات در افغانستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: همکاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای ایجاد ثبات در افغانستان موثر است.

به گزارش رادیو دری، « فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در تهران، راه‌حل مشکلات کشور افغانستان را تشکیل حکومتی فراگیر با حضور همه اقوام دانست و تاکید کرد: حضور 20 ساله آمریکایی‌ها در افغانستان نتیجه‌ای جز آوارگی مردم مظلوم این کشور به همراه نداشته است.
مالکی همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی میان ایران و پاکستان، گفت: ریشه عمیق اشتراکات بین دو کشور در عرصه‌های مختلف، بستر مناسبی برای گسترش مناسبات فیمابین به وجود آورده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به سفرهای پارلمانی صورت گرفته بین نمایندگان مجالس ایران و پاکستان تصریح کرد: دیدارها و گفت و گوهای پارلمانی فرصتی برای تقویت همکاری‌های دوجانبه است.
رحیم حیات قریشی نیز با اشاره به سطح بالای همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، استفاده از توانمندی‌های موجود در دوکشور برای توسعه مناسبات دوجانبه را خواستار شد.
سفیر پاکستان در ایران، همچنین مسئله افغانستان را فرصتی مناسب برای همگرایی و وحدت کشورهای اسلامی برای رفع مشکلات مردم افغانستان دانست و تاکید کرد: مسائل کشورهای منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود.

فدا حسین مالکی : طالبان مسئول مستقیم انفجار قندوز است

کلیدواژه