دستیابی ایران و ۱+۴ به پیش‌نویس جدید
(last modified 1400-09-26T12:24:08+00:00 )
قوس 26, 1400 16:54 Asia/Kabul
  • دستیابی ایران و ۱+۴ به پیش‌نویس جدید
    دستیابی ایران و ۱+۴ به پیش‌نویس جدید

ایران و ۱+۴ به پیش‌نویس جدیدی که در آن نظرات ایران اعمال شده است، دست یافتند که در صورت نهایی شدن، این متن مبنای رایزنی‌های آتی قرار خواهد گرفت.

به گزارش رادیودری، منابع نزدیک به مذاکرات وین اعلام کردند که گفت وگوها پس از وقفه‌ای 10 روزه از سر گرفته می شود.

با وجود جوسازی برخی مقامات اروپایی و رسانه های این کشور در چند هفته گذشته، دو طرف توانسته اند به نقاط مشترک قابل توجهی دست یابند. 

مذاکره‌کنندگان ارشد کشورهای عضو کمیسیون برجام برای جمع‌بندی گفت‌وگوهای هفته گذشته که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه جریان داشت، تا ساعاتی دیگر در هتل کوبورگ گردهم خواهند آمد.

هیأت‌های سه کشور اروپایی در حالی برای مشورت به پایتخت‌های خود بازمی‌گردند که در متون مذاکراتی پیشرفت‌های مهمی به دست آمده است.

مذاکرات وین با محور رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران در شرایطی پیگیری می شود که به رغم فشارهای ناشی از خط تخریبی رسانه های معاند و کارشکنی های رژیم صهیونیستی، گفت وگوها به همت تلاش های هیات جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های ملموسی را تجربه کرده است.

در دور هفتم مذاکرات، هیات مذاکره کننده ایران، طی ابتکارعملی جدی، متون پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع "لغو تحریم‌های ظالمانه" و "مسائل هسته‌ای" به طرف مقابل ارائه کرده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

آغاز جلسات کارشناسی در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام

کلیدواژه