لاریجانی: همکاری کشورهای اسلامی مشکلات جهان اسلام را پایان می‌دهد
(last modified Wed, 16 Nov 2016 11:49:50 GMT )
عقرب 26, 1395 16:19 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
    رئیس مجلس شورای اسلامی ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت، کشورهای اسلامی می‌توانند با همکاری و همدلی به حل مشکلات جهان اسلام کمک کنند.

"علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی ایران امروز چهارشنبه در دیدار با «اوکتاوینو علیمودین» سفیر اندونزی در تهران به بحران‌های منطقه و مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و افزود، همکاری کشورهای اسلامی از جمله ایران و اندونزی برای حل مشکلات جهان اسلام می‌تواند بسیار موثر باشد.

علی لاریجانی، اندونزی را کشوری مهم در جهان اسلام  دانست و تصریح کرد، با وجود مناسبات بسیار خوب سیاسی پارلمانی تهران ـ جاکارتا، سطح همکاری‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور و مراودات سیاسی ـ پارلمانی خوب دو طرف نیست.

لاریجانی، از سرمایه گذاری اندونزی در پروژه‌های نفت و گاز ایران استقبال کرد و گفت، گردشگری و بخش صنعت نیز زمینه‌های مهم برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی دو کشور است.

«اوکتاوینو علیمودین» سفیر اندونزی نیز در این دیدار، به سفرهای آتی رئیس جمهور و رئیس مجلس اندونزی به تهران اشاره کرد و گفت، این سفرها موجب گسترش همکاری‌ها و ارتقاء روابط در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

سفیر اندونزی همچنین از آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات اقتصادی با تهران به ویژه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و تقویت همکاری‌های تجاری و مراودات بخش خصوصی میان دو کشور خبرداد.

 

کلیدواژه