قوس 28, 1400 14:43 Asia/Kabul
  • دریادار سیاری: نیروی دریایی آبرو و مایه اقتدار ملت ایران است
    دریادار سیاری: نیروی دریایی آبرو و مایه اقتدار ملت ایران است

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش آبرو و مایه اقتدار ملت و انقلاب اسلامی است.

به گزارش رادیو دری،  "امیردریادار حبیب الله سیاری "  معاون هماهنگ کننده ارتش امروز ( یکشنبه )  در مراسم الحاق ناو الوند به نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه سواحل مکران  نیازمند اقتدار دریایی است که امنیت مثلت طلایی تنگه هرمز، مالاگا و باب المندب به این امر کمک می کند.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه اقتدار در خارج از مرزها مظهر اقتدار ملی است، افزود: ناوشکن الوند امروز بازسازی و آماده انجام مأموریت در دریاهای دوردست است که نشان دهنده عمق پیشرفت انقلاب اسلامی در دریای مدیترانه است.

معاون هماهنگ کننده ارتش  همچنین گفت: توانمندی جوانان این مرز و بوم در ایجاد خودکفایی در حوزه تجهیزات دریایی با اعتماد و باورمندی فرماندهی معظم کل قوا بدست آمده است.

امیر دریادار سیاری افزود: خط تولید ناوشکن در ایران  به حرکت درآمده است و علاوه بر جماران، ناوشکن‌های دماوند، سهند، دنا، تفتان و ناوهای موشک انداز پیکان، درفش، جوشن، سپر، نیزه و زیردریایی‌های متنوع تولید شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نیرویی که قبل از انقلاب اسلامی فقط توانایی دریانوردی با کنترل و نظارت دیگران را داشت به جایی رسیده است که انبوهی از ناوشکن‌ها را خودش تولید می کند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به تحریم ها،  از آغاز انقلاب اسلامی  افزود: همت، غیرت، دانش، ولایت‌مداری و شهادت طلبی جوانان این کشور باعث شده است  امروز برای تأمین نیازمندی‌های خود، به کشور دیگری نیاز نداشته باشیم. 

دریادار سیاری گفت: نیروی دریایی ارتش تا مدار 10 درجه، تنگه باب المندب، خلیج عدن، کانال سوئز، دریای سرخ و حتی دورتر از آن امنیت اقتصادی را برقرار کرده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این که نزدیک به 5  هزار کشتی نفتکش و تجاری ایران تاکنون با همراهی   نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد اسکورت شده است، افزود: نیروی دریایی دیگر یک نیروی حاشیه‌ای نیست بلکه در عمق، امنیت را برقرار می‌کند.

در این مراسم که امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و مهدی دوستی استاندار هرمزگان  نیز حضور داشتند، ناوشکن الوند و 4 زیردریایی السابحات ۱۵ به توان رزم نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد. 

رژه دریایی ۱۵۰ شناور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

کلیدواژه