مقام ایرانی: کمک‌های بین المللی برای اتباع افغانستانی کمتر از ۵ درصد هزینه‌هاست
(last modified 1400-09-28T10:49:25+00:00 )
قوس 28, 1400 15:19 Asia/Kabul
  • مقام ایرانی: کمک‌های بین المللی برای اتباع افغانستانی کمتر از ۵ درصد هزینه‌هاست
    مقام ایرانی: کمک‌های بین المللی برای اتباع افغانستانی کمتر از ۵ درصد هزینه‌هاست

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه در جریان تحولات اخیر افغانستان ۵۰۰ هزار نفر از اتباع این کشور وارد ایران شدند، اعلام کرد: کمک‌های بین المللی برای اتباع این کشور کمتر از پنج درصد هزینه‌ های آنان است.

به گزارش  رادیو دری،  "حسین ذوالفقاری " معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور امروز  (یکشنبه ) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک " با فیلیپو گراندی " کمسیرعالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: کمک‌های بین المللی برای اتباع افغانستانی کمتر از ۵ درصد هزینه‌های آنان است و ایران این هزینه‌ها را متحمل می‌شود. 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: سیاست‌های غلط و مداخله‌جویانه در منطقه موجب این حجم از آوارگان شد و تا وقتی این سیاست ادامه داشته باشد، همچنان شاهد آوارگی پناهندگان خواهیم بود.

ذوالفقاری همچنین گفت:  وضعیت اخیر افغانستان را پیش بینی کرده بودیم و در جریان این اتفاقات ۵۰۰ هزار نفر وارد ایران شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: حدود ۵۲۶ هزار دانش‌آموز افغانستان درحال تحصیل داریم که ۱۲۰ هزار نفر از فرزندان افراد غیرمجاز هستند.

به گفته ذوالفقاری  : در زمینه تزریق واکسن، بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن به اتباع تزریق کرده و در حوزه بهداشت و درمان  تفاوتی بین ایرانیان و اتباع قائل نشدیم.

روند صدور ویزا برای اتباع افغانستانی جهت سفر به ایران 

کلیدواژه