قوس 30, 1400 11:47 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازگشت به برجام بهترین گزینه خواهد بود
    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازگشت به برجام بهترین گزینه خواهد بود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام بهترین گزینه خواهد بود.

به گزارش رادیو دری، ند پرایس روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در مورد دور هفتم مذاکرات میان ایران و 1+4 در وین اتریش با تکرار ادعاهای آمریکا و غرب علیه برنامه هسته ای ایران، توافق میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را یک گام مهم و خوشایند دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشرفت در مذاکرات اخیر میان ایران و 1+4 در وین اتریش را کم دانست اما گفت که اکنون یک درک مشترک در مورد متن داریم که مبنای مذاکرات در مورد مسائل هسته ای خواهد بود. ما هنوز این متن را نداریم اما یک طرح کلی و دستور جلسه در خصوص این متن داریم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که این پیشرفت ها خوب و مثبت است اما از جهت مختلف ما را به نقطه پیشین در ماه ژوئن می رساند و هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد.
دور هفتم مذاکرات وین پس از نزدیک به سه هفته گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک و فنی در شرایطی به پایان رسید که سه کشور اروپایی برغم مقاومت و انکار طولانی مطالبات ایران از مواضع خود عقب نشینی کرده و به این ترتیب مذاکرات درباره متن مشترکی که با مواضع ایران منطبق است در دور آتی پیگیری خواهد شد.

سه کشور اروپایی نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک، با احتیاط به عقب‌نشینی مواضع خود در مذاکرات اعتراف کرده و عنوان کردند که در گفت‌وگوها پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

روانچی: مذاکرات وین می تواند با اراده سیاسی واقعی موفق شود

کلیدواژه