جدی 01, 1400 19:45 Asia/Kabul
  • تهران به بیانیه ضد ایرانی انگلیس و شورای خلیج فارس پاسخ داد
    تهران به بیانیه ضد ایرانی انگلیس و شورای خلیج فارس پاسخ داد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه مشترک ضد ایرانی وزرای خارجه انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را بی اساس و اقدامی تفرقه‌افکنانه خواند.

به گزارش رادیو دری، سعید خطیب زاده  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد اتهامات بی اساس و تکراری بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، آن را اقدامی هم جهت با تلاشهای تفرقه افکنانه برخی کانون های شناخته شده دانست که از شکل گیری فضای تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند.

سعید خطیب زاده اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسوولانه ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا کرده و بر همین اساس کشورهای  منطقه را به تعامل و گفتگو فراخوانده است.

وی افزود: متاسفانه کشورهای غربی از طریق صادرات  تسلیحات مدرن به برخی کشورهای منطقه عامل مهمی در ایجاد تنش و بروز فجایع انسانی در منطقه هستند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود، راه حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه می داند و از ابتکارات سازنده ای که در این زمینه ارائه شود استقبال می کند.

خطیب زاده تاکید کرد: برخلاف ادعاهای بی پایه این بیانیه، ایران همواره به تعهداتش در ان.پی.تی و پادمان پایبند و در عین حال درچارچوب این معاهده از مزایای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بهره مند خواهد بود.

چهل و دومین نشست شورای همکاری خلیج فارس؛ مواضع تکراری و ناکارآمدی

 

کلیدواژه