جدی 02, 1400 18:10 Asia/Kabul
  • ایران بر خروج قطعی نیروهای نظامی امریکا از عراق تاکید کرد
    ایران بر خروج قطعی نیروهای نظامی امریکا از عراق تاکید کرد

وزیر امور خارجه ایران در نشست مشترک با همتای عراقی اش در تهران بر خروج قطعی نیروهای نظامی امریکا از این کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز ( پنجشنبه ) در نشست رسانه ای مشترک با " فواد حسین" وزیر امور خارجه عراق گفت: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اخبار خوبی از وزیر خارجه عراق مبنی بر خروج قطعی نیروهای نظامی امریکایی از این کشور شنیدیم.
 امیرعبداللهیان با تاکید بر تشریع در روند رسیدگی قضایی به پرونده ترور شهید سلیمانی افزود: عراق به لحاظ تاریخی نشان داده است که جغرافیایی نیست که دیگران بتوانند استقلال آن را خدشه دار و یا آن را اشغال کنند.

وی با اشاره به مذاکرات تهران-ریاض نیز گفت: با کوشش وزیر امور خارجه و نخست وزیر عراق، به زودی در دور بعدی این مذاکرات در بغداد شرکت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به گفتگوهای دو طرف درباره لغو روادید عام اضافه کرد: بعد از تکمیل لغو روادید هوایی، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای لغو روادید عام اعلام می کند و قرار شد وزیر خارجه عراق نیز این موضوع را در دولت این کشور پیگیری کند.

امیرعبداللهیان بررسی آخرین وضعیت افغانستان و مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه، مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+4  را از دیگر موضوعات این دیدار دانست.

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه بغداد نقش مهمی در حمایت از گفت وگو‌های بین ایران و عربستان ایفا کرده است ابراز امیدواری کرد: دور پنجم این گفتگو‌ها نیز برگزار و علاوه بر این گفتگو‌های دیگری نیز بین ایران و سایر کشور‌های همسایه انجام شود.

وزیر امور خارجه عراق  برای دیدار و رایزنی با مقامات ایرانی امروز وارد تهران شد. 

پیشنهاد لغو روادید عادی ایران و عراق

کلیدواژه