جدی 06, 1400 14:27 Asia/Kabul
  • جزئیات برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق
    جزئیات برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق

سفیر ایران در عراق از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس همزمان با سالروز شهادتشان در شهرهای مختلف عراق خبر داد.

به گزارش رادیو دری،«ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق روز دوشنبه درباره مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق گفت: عراقی‌ها مراسم باشکوه و در عین حال متعددی را در طول یک هفته برگزار خواهند کرد.
مسجدی افزود: کمیته‌هایی برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت سرداران مقاومت در سطوح مختلف در بغداد، کاظمین، نجف اشرف، کربلا و...تشکیل شده است که پیش‌بینی می‌شود مراسم امسال نسبت به سال‌های گذشته وسیع‌تر و باشکوه‌تر برگزار شود.
سفیر ایران در عراق همچنین با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از عراق بر اساس مصوبه پارلمان این کشور، تصریح کرد: تعداد کمی از آمریکایی‌ها در عراق حضور دارند که قرار است به زودی از این کشور خارج شوند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  سوم ژانویه 2020 /13جدی 1398  در حالیکه  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در  فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) و 8 نفر از هم رزمانش به شهادت رسید.

برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تهران

کلیدواژه