واکنش ایران به نامه 11 کشور عربی به دبیرکل سازمان ملل
(last modified 1395-08-27T05:01:55+00:00 )
عقرب 27, 1395 09:31 Asia/Kabul
  •  واکنش ایران به نامه 11 کشور عربی به دبیرکل سازمان ملل

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و در پاسخ به نامه 11 کشور عربی نوشت: مضحک است رژیم هایی که خود پرورش دهنده و صادرکننده افراط گرایی و تفکر تکفیری به عراق و سوریه هستند، اینک ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی خوشرو روز چهارشنبه در پاسخ به اقدام اخیر امارات و ده کشور دیگر عربی در ارسال نامه به سازمان ملل و طرح اتهامات بی پایه علیه ایران، ضمن ارسال نامه ای به دبیرکل این سازمان و پاسخ به اتهامات طرح شده، از وی خواست تا این نامه را بعنوان سند رسمی منتشر کند.

خوشرو در این نامه با اشاره به ادعای 11 کشور عربی مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی آورده است: طنز تلخ ماجرا این است که امضاکنندگان این نامه که ایران را به مداخله در امور داخلی کشورها متهم می سازند در نهایت دورویی، خود در حال بمباران کردن مردم بیگناه یمن هستند.

در این نامه آمده است: اتهامات بی پایه و اساس این کشورها به ایران در مورد حمایت ایران از تروریسم نیز تقلیدی کودکانه از اتهامات مشابهی است که دیگر قدرتها بخاطر حمایت ایران از آرمان و مردم فلسطین مطرح می کنند.

خوشرو در این نامه می افزاید: اتهامات امضاکنندگان این نامه در مورد دخالت ایران در امور داخلی یمن نیز واهی و بی پایه است، چرا که خود این کشورها براستی می دانند که با تحمیل یک محاصره کامل بر یمن، این کشور را در آستانه نابودی قرار داده اند و همزمان ایران را متهم به حمایت مالی و تسلیحاتی از یمن می کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه اتهام مداخله در امور داخلی بحرین نیز هیچ پایه و اساسی ندارد، عنوان می کند: در گزارش کمیسیون مستقل بحرینی، معروف به گزارش باسیونی هرگونه مداخله ایران در حوادث بحرین صریحا رد شده است.

در این نامه همچنین آمده است: حمایت مستشاری ایران از نیروهای نظامی در سوریه نیز بر اساس درخواست دولت مشروع این کشور و در چارچوب حقوق بین الملل و حق دفاع مشروع و بند 51 منشور ملل متحد صورت می گیرد؛ اگر حمایت ایران و دیگر کشورها از دولت سوریه نبود، گروههای جنایتکار و تکفیری که توسط دولتهای امضاکننده همین نامه حمایت می شوند، تاکنون بر سوریه غالب شده بودند و پرچم سیاه خود را بر سراسر سوریه و دیگر نقاط خاورمیانه برافراشته بودند.

 

کلیدواژه