جدی 13, 1400 08:46 Asia/Kabul
  • آمریکا عامل و مسبب اصلی جنایت ترور سردار سلیمانی است
    آمریکا عامل و مسبب اصلی جنایت ترور سردار سلیمانی است

معاون بین الملل قوه قضائیه ایران گفت: اکثریت 125 مظنون و متهم اصلی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بدنه ی دولت آمریکا هستند.

به گزارش رادیو دری، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران شامگاه یکشنبه در گفت وگو با شبکه دو تلویزیون ایران افزود: در کنار این تعداد مظنون و متهم، برخی کشورهای دیگر هم اقدامات پشتیبانی انجام دادند.

وی تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران این است که در همکاری با دولت عراق به عنوان کشور محل وقوع جرم، تمامی عاملان، آمران و مسببان این جنایت تروریستی شناسایی شوند و به پیشگاه عدالت آورده شوند.

غریب آبادی تصریح کرد: در رأس عاملان و آمران این جنایت تروریستی؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا قرار دارد، ترامپ کسی است که اذعان می کند دست به چنین اقدام تروریستی زده و این را برای خود افتخار می داند. اقرار او در محاکم بین المللی به عنوان یک سند قابلِ استناد محسوب می شود.

او گفت: پرونده جنایت ترور سردار حاج قاسم سلیمانی در بُعد کیفری در حال رسیدگی است و به زودی این پرونده تکمیل خواهد شد.

امروز دوشنبه سوم ژانویه 2022 مصادف با 13 جدی ماه سال 1400 هجری شمسی، سالروز شهادت سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی"، "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و تعدادی از همراهانشان بامداد جمعه سوم ژانویه 2020 /13 جدی 1398 در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی؛ قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم

کلیدواژه