جدی 13, 1400 17:35 Asia/Kabul
  • رئیسی: ترامپِ جنایتکار، باید محاکمه و قصاص شود
    رئیسی: ترامپِ جنایتکار، باید محاکمه و قصاص شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا به عنوان قاتل و جنایتکار اصلی ترور سردار قاسم سلیمانی باید محاکمه و قصاص شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سیدابراهیم رئیسی در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلی تهران خطاب به آمریکایی ها و دشمنان ملت ایران گفت: شما تصور کردید که روز سیزدهم دی ماه ، روز پایان حاج قاسم است ، اما زهی خیال باطل، چرا که روز سیزدهم دی ماه روز تولد دوباره حاج قاسم شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: حاج قاسم سلیمانی میهمان رسمی نخست وزیر عراق بود و آمریکایی هم سیادت عراق را شکستند و یک ملت را ترور کردند.

رئیسی گفت: اگر ساز و کار محاکمه عادلانه ترامپ و پمپئو و دیگر جنایتکاران در یک دادگاه عادلانه فراهم و به این جنایت هولناک آنها رسیدگی شد و به مجازات اعمال ننگینشان رسیدند، بسیار خوب است در غیر این صورت شک نکنید دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حاج قاسم با شناخت و استفاده به موقع از ظرفیت ها ، جبهه حزب الله لبنان را به جبهه مقاومت منطقه ای و بین المللی تبدیل کرد افزود: حاج قاسم با شناخت ظرفیت جوانان آنان را در مقابل جریان استکباری با شهامت، شجاعت و انگیزه آماده میدان کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی یک مکتب بود اظهار کرد: این مکتب با ترور و موشک از بین نمی رود و مکتب حاج قاسم می ماند و بقا دارد.

آغاز مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تهران

کلیدواژه