جدی 14, 1400 12:43 Asia/Kabul
  • دادستان کل ایران: ۷۴ متهم پرونده ترور شهید سلیمانی تبعه آمریکا هستند
    دادستان کل ایران: ۷۴ متهم پرونده ترور شهید سلیمانی تبعه آمریکا هستند

دادستان کل ایران از شناسایی ۱۲۷ متهم دخیل در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی » و همرزمانش خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۴ نفر تبعه آمریکا هستند.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل ایران در جلسه شورای عالی قوه قضائیه این کشور با ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه قضائی در زمینه پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی افزود: روند پیگیری قضائی این ترور ناجوانمردانه از چهارم ژانویه ۲۰۲۰ یعنی فردای روز شهادت شهید سلیمانی و همرزمانش آغاز شد.

دادستان کل ایران با اشاره به مکاتبه و برگزاری چند جلسه دادستانی کل با مسوولان وقت وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات در روزها و هفته‌های پس از ترور شهید سلیمانی تصریح کرد: کیفرخواست این پرونده آماده ارسال به دادگاه است.

منتظری با اشاره به همکاری قضائی گسترده ایران و عراق از سال گذشته تا کنون در پرونده ترور شهید سلیمانی ادامه داد: این همکاری به نحو قابل قبولی پیش می‌رود.
بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «ابومهدی المهندس» معاون نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان به شهادت رسیدند.

این حمله با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هشتم ژانویه ۲۰۲۰ با چند فروند موشک بالستیک پایگاه نظامی آمریکا در "عین‌الاسد" در استان "الانبار" عراق را هدف قرار داد.
وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در چند مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه "عین الاسد" دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

ناگفته هایی از شب ترور شهید سلیمانی از زبان عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق

پیگیری پرونده عاملان و آمران ترور شهید سلیمانی

درخواست استرداد جنایتکاران بین‎ المللی مسئول در ترور شهید سلیمانی

کلیدواژه