جدی 16, 1400 16:44 Asia/Kabul
  • باقری کنی : کره جنوبی موظف به آزادسازی دارایی‌های ایران است
    باقری کنی : کره جنوبی موظف به آزادسازی دارایی‌های ایران است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: کره جنوبی موظف است دارایی‌های توقیف شده ایران را آزاد کند.

به گزارش رادیو دری،«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه در دیدار «چوی جانگ کان» معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی در وین  تاکید کرد: دولت کره جنوبی موظف به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران است و تحریم‌های یکجانبه آمریکا نمی‌تواند توجیهی برای پرداخت نکردن بدهی‌ها کره جنوبی به ایران باشد.

معاون وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: خودداری غیرقانونی و غیرقابل توجیه کره جنوبی از بازپرداخت بدهی‌های خود به ایران، نقطه‌ای تیره در تاریخ روابط دو کشور خواهد بود و سئول باید هرچه سریع‌تر نسبت به آزادسازی منابع ایران اقدام کند.

معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی نیز با اشاره به اهمیت روابط سئول - تهران، توضیحاتی در خصوص پول‌های بلوکه‌شده ایران نزد کره جنوبی ارائه کرد و گفت: این کشور برای بازپرداخت بدهی خود به ایران تلاش می‌کند.

دیدار معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی با مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین که به درخواست طرف کره‌ای و در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد، ارتباط مستقیمی با مذاکرات  ایران و گروه ۱+۴ نداشته و در چارچوب رایزنی‌های دوجانبه معمول میان دو کشور و به درخواست طرف کره‌ای انجام گرفته است.

پرداخت ۳۰ میلیون دلار از پول‌ های بلوکه‌ شده ایران در کره ‌جنوبی

احتمال توافق تهران و سئول درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران

کلیدواژه