جدی 19, 1400 12:05 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: آمریکا از بُن دندان با نظام اسلامی دشمن است
    رهبر معظم انقلاب: آمریکا از بُن دندان با نظام اسلامی دشمن است

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به کسانی که شعار «مرگ بر امریکا» را علت خصومت همیشگی استکبار با جمهوری اسلامی می‌دانند گفتند: امریکا از بُن دندان با نظام اسلامی دشمن است زیرا این نظام را برخاسته از دین و مظهر اعتقادات دینی ملت می‌داند.

به گزارش رادیو دری؛ "حضرت‌ آیت الله خامنه ای " رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) در دیدار تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی / جدی 1356 (9 ژانویه 1978)، جمهوری اسلامی ایران را مظهر اسلام و حاکمیت امت اسلامی خواندند.

ایشان با اشاره به اظهار علاقه و تعصب اهل سنت در کشورهای مختلف به جمهوری اسلامی، گفتند: مراسم‌های عظیم تجلیل از شهید سلیمانی در کشورهای اسلامی نمونه‌ای از این علاقه و تعصب و پشتیبانی امت اسلامی از جمهوری اسلامی از شرق آسیا تا غرب آفریقا است.

رهبر معظم انقلاب، تشییع تاریخی شهید سلیمانی را نمونه ای از فورانِ غیرتِ فرصت‌ساز مردم دانستند و تصریح کردند: در آن مراسم، ملت ایران بار دیگر وحدت و هویت دینی و انقلابی خود را عیان کرد و اگر آن پیکر مقدس به سوریه، لبنان و پاکستان نیز می‌رفت، همانند ایران و عراق مورد استقبال عظیم ملت‌های مسلمان قرار می‌گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شهادت رساندن سردار سلیمانی را نمونه ای از استمرار محاسبات غلط امریکایی‌‎ها دانستند و افزودند: تروریستها می‌خواستند حاج قاسم را به‌عنوان نماد حرکت عظیمی که نماینده‌اش بود از بین ببرند اما حرکت عظیم و ابراز ارادت و محبت عمومی ملت ایران و مردم کشورهای دیگر در دومین سالگرد شهادت سردار، به عنوان یک حرکت عظیم ناشی از دست قدرت خداوند، نشان داد که دستگاه محاسباتی امریکایی‌ها حقاً و انصافاً معیوب و خراب است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو» را جزو اصول انقلاب دانستند و تصریح کردند: اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد.

رهبر معظم انقلاب: به برکت خون شهید سلیمانی جریان مقاومت امروز امیدوارتر است

کلیدواژه