جدی 25, 1400 09:40 Asia/Kabul
  • رویکرد متناقض غربی ها درباره مذاکرات وین
    رویکرد متناقض غربی ها درباره مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران ظرف چند هفته آینده ابراز خوش بینی کرد در حالی که فرانسه سرعت مذاکرات را کند ارزیابی کرده است.

به گزارش رادیو دری، «جوزپ بورل» شامگاه جمعه در کنفرانس خبری مشترک با « ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه افزود، مذاکرات اخیر پیشرفت‌هایی داشته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در شهر برست فرانسه تصریح کرد، از کریسمس فضای بهتری بر مذاکرات با ایران حاکم شده است.

بنا بر اظهارات بورل امکان حصول توافق وجود دارد.

در حالی که وزیر خارجه فرانسه با کند ارزیابی کردن سرعت مذاکرات وین گفت، اگر در وین به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست نیابیم وارد بحران می‌شویم.

بر اساس تفاهم انجام‌شده میان روسای هیأت‌ها، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر جمعه برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به پایتخت‌ها بازگشتند. دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از 27 ژانویه 2021 / 8 دلو 1399 آغاز شده است.

لغو تحریم های ایران و موضوع راستی آزمایی و دریافت تضمین برای پایبندی طرف ها به تعهداتشان از مهم‌ترین و حساس ترین موضوعات مورد بحث میان طرف‌ها در چند هفته اخیر است.

دولت دموکرات «جو بایدن» پس از روی کار آمدن در ژانویه 2021، اقدام یکجانبه دولت سابق کشور خود را برای خروج از برجام محکوم کرده اما تاکنون اقدام علمی برای جبران اشتباه گذشته و نقض بدعهدی کشور خود انجام نداده‌ است. 

بورل در تماس با امیرعبداللهیان: سریع تر در مذاکرات پیش برویم

کلیدواژه