دلو 01, 1400 13:55 Asia/Kabul

دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو در مراسمی به "سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

به گزارش رادیو دری،  دانشگاه دولتی مسکو از دانشگاه‌های برتر جهان و قدیمی‌ ترین دانشگاه روسیه است.

بر اساس رسمی قدیمی، دریافت کنندگان دکترای افتخاری دانشگاه ملی مسکو به 2 سوال رئیس و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه پاسخ می‌دهند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم دریافت دانشنامه دکترای افتخاری به سوالات مطرح شده پاسخ داد و گفت: تجربه نشان داده است که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ملت ایران نیز از دل تحریم‌ها به علوم مختلف، دانش و فناوری‌های پیشرفته دست پیدا کرد.

رئیسی در جمع دانشگاهیان دانشگاه ملی مسکو با بیان اینکه اکنون در نطقه عطفی از تاریخ روابط دو کشور قرار داریم افزود: از استادان دانشگاه، اندیشمندان و مراکز مطالعاتی و پژوهشی دو کشور انتظار است که نقش مهم و تاریخی خود را در این زمینه ایفا کنند تا ملت‌های همسایه ایران و روسیه، با بیشترین تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی، در رفاه و عزت زندگی کنند.

در سفر سپتامبر گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان، دانشگاه ملی این کشور هم به "رئیسی" دکترای افتخاری اعطا کرده بود.

 سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران  به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور روز چهارشنبه وارد مسکو شد و بامداد جمعه به تهران بازگشت.

 رئیسی : مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری‌ ایران و روسیه فراهم شده است

 

 

کلیدواژه