دلو 01, 1400 15:33 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: همکاری‌ ایران با کشورها بر اساس منافع ملی است
    خطیب جمعه تهران: همکاری‌ ایران با کشورها بر اساس منافع ملی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران نقشه راه همکاری با دیگر کشورها را بر مبنای منافع ملی خود طراحی می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ حجت الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی فرد» خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به  برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین که در اقیانوس هند در حال برگزاری است افزود: این گونه رزمایش های مشترک می‌تواند در ارتقای سطح امنیت منطقه نقش ایفا کند و نشان دهنده تحولات مهم در آینده منطقه باشد.

ابوترابی فرد همچنین با یادآوری سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه افزود: تحکیم روابط با این کشور همسایه در چارچوب مصالح و منافع ملی برای کشور ایران که امروز در جایگاه قدرت بوده و چهار دهه مقابل زورگویان ایستاده است، می‌تواند در ارتقای امنیت منطقه نیز ایفای نقش کند.

وی تاکید کرد: تجربه مقابله ایران با سلطه آمریکا، می‌تواند پشتوانه همکاری ایران ، روسیه و چین برای ارتقای امنیت آسیا باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه هزاره سوم از نگاه نظریه‌پردازان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، هزاره آسیاست تصریح کرد: قاره آسیا با داشتن بالاترین جمعیت در کره خاکی از جایگاه ممتاز و برجسته‌ای برخوردار است.

ابوترابی فرد همچنین به ظرفیت‌های انرژی در قاره آسیا اشاره کرد و گفت: امروز این قاره به عنوان قطب تولید مصرف انرژی در جهان، جایگاه تعیین‌کننده ای دارد.

رئیسی در دیدار پوتین: برای برقراری روابط راهبردی با روسیه آماده ایم

خطیب نماز جمعه تهران: در جنگ دیپلماسی باید غیرتمندانه ایستاد

کلیدواژه