دلو 02, 1400 20:31 Asia/Kabul

یکشنبه سوم بهمن مطابق با بیستم جمادی الثانی سال 1442 هجری قمری سالروز ولادت نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و همسر امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) است.

به گزارش رادیو دری؛ بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد بانویی است که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خود نیز در مقام عصمت بوده است و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب «اُم ابیها» داده اند، یعنی زنی که برای پدرش هم‌چون مادر بود.

حضرت فاطمه زهرا (س) از کودکی، در خانه وحی با راهنمایی های پدر گرامی‌شان حضرت محمد (ص) به عالی ترین مراتب کمال و علم و فضیلت دست یافتند.

دختر گرامی حضرت محمد (ص) همچنین در کانون گرم و با صفای خانه امام علی (ع) امام اول شیعیان جهان به بهترین وجه به انجام وظایف همسری و مادری پرداختند و انسان‌های بزرگ و وارسته ای همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را در دامان خود پرورش دادند و در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز الگوی کاملی برای زنان تاریخ آفریدند. 

حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد، الگوی زنان جهان به شمار می روند و روز ولادت ایشان در ایران به عنوان روز "مادر" و"زن" نامگذاری شده است و در این روز از مقام زنان و مادران تجلیل می شود. 

به همین مناسبت ایران اسلامی در شب و روز میلاد بانوی دو عالم و نور دیده پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) سراسر جشن و شادی است.

آستان ملکوتی رضوی نیز به همین مناسبت میزبان زائرانی است  که از دور و نزدیک به این بارگاه منور آمده اند تا عرض ارادت و تبریک میلاد مادر ولی نعمتشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به پیشگاه ایشان تقدیم کنند.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران میلاد گل سرسبد آفرینش، اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضایل صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) وروز مادر را به همه مسلمانان به ویژه بانوان و مادران تبریک می گوید. 

اجرای زیبای متن دکتر علی شریعتی: فاطمه، فاطمه است...

کلیدواژه