دلو 03, 1400 15:49 Asia/Kabul
  • رئیسی : بشریت به سلوک حضرت فاطمه زهرا (س) توجه و عمل کند
    رئیسی : بشریت به سلوک حضرت فاطمه زهرا (س) توجه و عمل کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر توجه و عمل به سلوک رفیع حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری،«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در همایش "بانوی خردمند" به مناسبت بزرگداشت میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و تجلیل از بانوان گفت: صفات و جایگاه ملکوتی حضرت فاطمه اطهر (سلام الله علیها) مفاهیم بلندی دارد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسأله اصلی زنان تکریم واقعی مقام زن و توجه به هویت اسلامی است، تأکید کرد: هیچ تفاوتی بین زن و مرد به رسیدن به کمالات عالی انسان وجود ندارد و با صیانت و پاسداری از هویت واقعی زن و تلاش برای ارتقاء شخصیت زنان می‌توان بسیاری از آسیب‌ها را حل و فصل کرد.
رئیس قوه مجریه ایران با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، مرهون تربیت و همراهی مادران، خواهران و همسرانی است که صبورانه ایستادگی کردند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره نگاه اسلام به زن خاطر نشان کرد: اسلام ۱۴۰۰ سال پیش حق مالکیت، حق ارث و حق رأی را برای زنان به رسمیت شناخت این در حالی است که در غرب در قرون اخیر به این موضوعات توجه شده است.
امروز (یکشنبه) بیستم جمادی الثانی سال 1443 هجری قمری، برابر با 23 ژانویه  2022 /3 دلو 1400، سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و همسر امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) امام اول شیعیان جهان است.

سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر خجسته باد

کلیدواژه