رئیسی : تعمیق روابط کشورهای همسایه می‌تواند امنیت ساز باشد
(last modified 1400-11-07T15:14:44+00:00 )
دلو 07, 1400 19:44 Asia/Kabul
  • رئیسی: تعمیق روابط کشورهای همسایه می تواند امنیت ساز باشد
    رئیسی: تعمیق روابط کشورهای همسایه می تواند امنیت ساز باشد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد : تعمیق روابط و هم افزایی بیشتر کشورهای همسایه می‌تواند امنیت ساز باشد.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران امروز در دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با تاکید بر اهمیت سازوکارهای چندجانبه در تامین امنیت، به خصوص در حوزه‌ انرژی گفت :  هماهنگی و هم افزایی در سیاست‌های انرژی کشورهای تولیدکننده، باید حفظ و تقویت شود.

رئیسی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را توسعه و تعمیق روابط و همکاری با کشورهای منطقه و همسایه دانست و افزود: تهران همکاری‌های منطقه‌ای را به نفع صلح، امنیت و پیشرفت ملت‌های منطقه می‌داند و از آن استقبال می‌کند.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تهران - دوحه در بخش‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی گفت: آمادگی داریم تمام زمینه‌های توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه‌ای را به نفع دو ملت فعال کنیم.

رئیسی با بیان اینکه حضور بیگانگان در غرب آسیا ناامنی و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد اظهار کرد: بیگانگان برای هویت و شخصیت ملت‌ها و دولت‌های منطقه احترام قائل نیستند و تصور می‌کنند که کدخدای دنیا هستند در حالی‌که آن‌ها باید روحیه استکباری و خودبرتربینی را کنار گذاشته و هویت و فرهنگ ملت‌ها را به رسمیت بشناسند.

وی تاکید کرد : ملت ایران همواره بر مواضع اصولی خود پافشاری و بدون توجه به خواست دشمنان با قوت مسیر پیشرفت را طی می‌کند، به نحوی که آمریکایی‌ها رسما اعلام کردند فشار حداکثری آنها نتیجه‌ای نداشته است.

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار پس از اعلام دعوت رسمی امیر قطر از  رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: قطر مصمم است تمام تلاش خود را برای افزایش سطح روابط با  ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بکار گیرد.ر

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی افزود: قطر نیز در مورد اینکه حضور نیروهای خارجی در منطقه آثار منفی دارد با ایران هم نظر است و معتقدیم کشورهای منطقه باید با اتکا به همکاری های منطقه‌ای مسیر صلح و پیشرفت را در پیش بگیرند.

نگاهی به اهداف چند وجهی سفر وزیر امورخارجه ایران به عمان و قطر

کلیدواژه