دلو 08, 1400 11:58 Asia/Kabul
  • داعش با حمایت برخی کشورها امنیت بین الملل را تهدید می کند
    داعش با حمایت برخی کشورها امنیت بین الملل را تهدید می کند

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: داعش با حمایت برخی کشورها امنیت بین الملل را تهدید می کند.

به گزارش رادیودری، "زهرا ارشادی"  سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در جلسه فوق العاده شورای امنیت که  به درخواست روسیه برای بررسی حمله داعش به زندان حسکه در شمال شرق سوریه برگزار شد، گفت:  آنچه امروز در حسکه شاهد آن هستیم، نتیجه تداوم اقدام نیرو‌های خارجی  از جمله امریکا در اشغال غیرقانونی بخش‌هایی از سوریه است.

ارشادی افزود: تردد آزادانه گروه‌های تروریستی، از جمله اعضای داعش در سرزمین‌های تحت اشغال غیرقانونی نیرو‌های خارجی در سوریه و عراق و همچنین انتقال آن‌ها به کشور‌های دیگر، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین گفت:  حمله اخیر به زندانی در حسکه که داعش مسئولیت آن را در شمال شرق سوریه برعهده گرفت، زنگ خطری است که بار دیگر نشان می‌دهد داعش تحت حمایت برخی کشور‌ها همچنان تهدیدی واقعی برای امنیت و ثبات منطقه است.

ارشادی تاکید کرد: حادثه حسکه به وضوح نشان می‌دهد نیرو‌های اشغالگر و متحدانش نتوانسته اند امنیت و نظم را در مناطق اشغالی برقرار کنند.

نماینده ایران در سازمان ملل تصریح کرد: حضور جنگجویان تروریست خارجی و خانواده‌های همراه آن‌ها در مناطق درگیری همچنان منبع فزاینده ناامنی و بی ثباتی برای کل منطقه است.

به گفته ارشادی؛ کشور‌هایی که مدام و مکرر مدعی پیشگامی در حقوق بشر هستند، از بازگرداندن اتباع خود به ویژه زنان و کودکانی که در شرایط اسفناک مناطق درگیری گرفتار شده اند، خودداری می‌کنند.

نماینده ایران در سازمان ملل  خاطرنشان کرد: با توجه به تهدیدات ناشی از جنگجویان تروریست خارجی برای امنیت و ثبات منطقه، شورای امنیت باید موضوع بازگرداندن آن‌ها به کشور‌های متبوع آن‌ها در اولویت رسیدگی کند.

ارشادی  تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نباید بهانه‌ای برای نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه باشد.

نماینده ایران در سازمان ملل  در ادامه گفت: دولت سوریه از حق مشروع و ذاتی برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی در خاک خود و تحت صلاحیت خود برخوردار است.

کلیدواژه