دلو 08, 1400 15:13 Asia/Kabul
  • بازتاب بین المللی راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی
    بازتاب بین المللی راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و راهیابی به جام جهانی 2022 در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب وسیعی داشت.

به گزارش رادیودری، صفحه رسمی جام جهانی 2022 با چاپ عکسی از ستارگان تیم ایران از جمله "علیرضا جهانبخش"، "سردار آزمون" و "علیرضا بیرانوند" نوشت:ایران توانست برای سومین دوره پیاپی به جام جهانی برسد.

پایگاه فیفا نیز تصویری گرافیکی از چهار ستاره سابق تیم ملی ایران (علی دایی، مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام و علی کریمی) منتشر کرد که در کنار هم برای پیروزی تیم ایران شادی می‌کنند.

در این تصویر عکس شادی پس از گل حمید استیلی برابر تیم آمریکا نیز به عنوان نمادین‌ترین لحظه حضور ایران در ادوار مختلف جام جهانی قرار داده شده است.

پایگاه عراقی ابوابه نیز که مشخصا از شکست تیم این کشور ناراحت نشان می‌داد، در انتقادی عجیب حضور مهدی طارمی را سوال برانگیز خواند.

این تیم در مورد حضور زننده تک گل بازی نوشت: طارمی ستاره پورتو بدون رعایت قوانین در این بازی حاضر شد. مهدی طارمی بامداد روز گذشته (پنجشنبه) به تهران رسید و بدون قوانینی که ایرانی‌ها سر ما را با آن‌ها به درد آوردند به اردو ملحق شد.

پایگاه لیگ قهرمانان اروپا نیز برای چندمین بار تصویر گل زیبای طارمی در فصل قبل این رقابت‌ها در برابر یوونتوس را در صفحه خود قرار داد و نوشت: ایران با گل طارمی به جام جهانی راه یافت.

پایگاه مقدماتی جام جهانی نیز با ارائه تصویری از برج آزادی تهران و دورنمای دوحه قطر نوشت: ایران، به قطر خوش آمدی.

پایگاه باشگاه پونفرادینای اسپانیا که امیر عابدزاده دروازه بان ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد نوشت: عابدزاده! به تو افتخار می‌کنیم. صعود به جام جهانی را تبریک می‌گوییم.

پایگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به صعود ایران نوشت: اولین بلیت مقدماتی آسیا برای ایران.

تیم ایران با شکست تیم همسایه توانست صعود کند. آنهم در شرایطی که ساعاتی قبل از بازی ایران و عراق، تیم کره جنوبی با پیروزی بر لبنان توانسته بود به صدر جدول صعود کند و این مساله می‌توانست فشار روانی روی تیم ایران ایجاد کند.

پایگاه عربی معتبر الکره با انتشار عکس‌هایی از بازی ایران با عراق نوشت: تیم ایران به لطف گل طارمی برای ششمین بار به جام جهانی رسید.

صعود ایران در خبرگزاری‌های معتبر نیز بازتاب داشت:

آسوشیتدپرس تیتر زد: ایران اولین تیم آسیایی شد که به جام جهانی رسید.

خبرگزاری فرانسه نوشت: ایران زودتر از ژاپن و کره جنوبی به جام جهانی رسید.

رویترز دیگر خبرگزاری مهم نیز تیتر زد: طارمی، تیر ایران را به هدف زد.

صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر

کلیدواژه