دلو 11, 1400 13:04 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: حیات رژیم اشغالگر قدس در گرو ترور و خشونت است
    خطیب‌زاده: حیات رژیم اشغالگر قدس در گرو ترور و خشونت است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، حیات رژیم اشغالگر قدس را در گرو ترور و خشونت دانست.

«سعید خطیب‌زاده»  سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست  هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره سفر اخیر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی گفت: رژیم جعلی اشغالگر قدس، رژیمی بحران آفرین بوده و سیاست‌های آپارتایدی را پیگیری می‌کند و درپی اقدامات ظالمانه و برتری نژاد و قومی خاص است.
خطیب زاده با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی، ننگ جامعه بشری است و سعی می‌کند بحران‌های خودش را به سرزمین‌های دیگر منتقل کند، افزود: ذات متجاوز و بحران‌آفرین این رژیم دامن آن‌هایی را که در مسیر آزادسازی قدس شریف حرکت می‌کنند، خواهد گرفت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره توقف موقت مذاکرات وین، گفت: مذاکرات وین در سه هفته گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و در هر چهار حوزه و در برخی پیشرفت‌ها قابل توجه‌تر و سرعت بهتر بوده است.

این دیپلمات ایران گفت: اگر طرف‌های دیگر به ویژه آمریکا مطالبات به حق ایران را صحه بگذارد و بیشتر از برجام مطالبه نکند به سرعت می‌توان به توافق پایدار و قابل اتکا رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران و فرانسه مذاکرات متعددی تاکنون انجام داده‌اند که آخرین آن مکالمه تلفنی روسای جمهور دوکشور بود و تأثیرات مستقیم آن بر مذاکرات آتی وین مشهود خواهد بود.

سعید خطیب زاده در این زمینه گفت: روابط روسای جمهور ایران و فرانسه در سطوح مختلف بر تصمیمات مذاکرات هسته ای تاثیر می گذارد؛ ایران مواضع خود را به وضوح مشخص کرده و مذاکرات دو رئیس جمهور برای مذاکرات وین موثر خواهد بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با استقبال از گسترش روابط بین کشورهای منطقه از جمله بین عراق و عربستان، گفت: هر چقدر همگرایی‌ها بیشتر شود فرصت‌های همکاری بیشتر می‌شود.
خطیب زاده درباره مناسبات تهران و ریاض هم با بیان اینکه حرکت از فضای تقابل به سمت تعامل به نفع کشورهای منطقه است، گفت: در روابط دو کشور تحول خاصی رخ نداده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن نیز گفت: ائتلاف خودخوانده مردم یمن را هدف حملات کور خود قرار داده است و مردم این کشور قربانی این تجاوز در چند سال گذشته هستند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: ایران همواره سعی کرده صدای مظلومیت مردم یمن باشد و از طریق چارچوب‌های سیاسی و گفت‌وگوهای یمنی - یمنی، به تجاوز چند ساله به این کشور پایان دهد.

خطیب زاده: محاصره و حمله به یمن راه حل بحران نیست

 

کلیدواژه