دلو 12, 1400 16:17 Asia/Kabul
  • تاکید دوباره وزیر خارجه ایران بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

وزیر امور خارجه ایران، در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه استرالیا بار دیگر بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر با مشارکت همه گروه های قومی و توجه جامعه جهانی به وضعیت آوارگان تاکید کرد.

به  گزارش ایسنا، " حسین امیرعبداللهیان" وزیر امورخارجه ایران امروز( سه شنبه) درتماس تلفنی با  " ماریس پین " وزیر خارجه استرالیا  با اشاره به وضعیت بیجاشدگان افغانستان و ورود روزانه چند هزار زن و مرد و کودک افغانستانی به استان های مرزی ایران، بار دیگر بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر با مشارکت همه گروه های قومی و توجه جامعه جهانی به وضعیت آوارگان تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین خواهان توجه ویژه استرالیا نسبت به حقوق ایرانیان مقیم این کشور و بویژه وضعیت کنسولی برخی از اتباع ایرانی  که در استرالیا با مشکل مواجه هستند، شد. 

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش  ایران در مبارزه با تروریسم و تبیین نقش آفرینی موثر سردار سلیمانی، قهرمان ملی و بین المللی مبارزه با تروریسم در کمک به صلح و امنیت در منطقه، خواهان برخورد مسئولانه استرالیا با عوامل فعال گروهک‌های  تروریستی در این کشور گردید.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی با تبریک روز ملی استرالیا به وزیر امور خارجه، دولت و مردم این کشور، نیم قرن تاریخ روابط دوستانه  و حضور جامعه فرهیخته ایرانیان در استرالیا را سرمایه مشترک دو کشور عنوان کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت های روابط، برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه های مختلف، از جمله تجارت، سرمایه گذاری و مبادلات علمی بخش های دولتی و خصوصی دوکشور و برنامه ریزی مشترک در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

 امیرعبداللهیان،  درخصوص مذاکرات برجام تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران از دستیابی به توافق خوب در این مذاکرات استقبال و بر آن تاکید دارد. وزیر امور خارجه استرالیا نیز  در این گفتگو، از گسترش روابط دو کشور در حوزه های دو جانبه اعلام کرد استرالیا از مذاکرات در وین حمایت می کند.

امیرعبداللهیان :واگذاری سفارت افغانستان در تهران تنها با تشکیل دولت فراگیر انجام می‌شود

کلیدواژه