دلو 16, 1400 12:53 Asia/Kabul

همزمان با سالروز شهادت دهمین خورشید هدایت و سلاله پاک نبوت حضرت امام هادی (ع) شیعیان و دلدادگان خاندان اهل بیت علیهم السلام سوگوار و سیاه پوشند.

به گزارش رادیو دری؛ امروز شانزدهم دلو برابر با سوم رجب سالروز شهادت مظلومانه امام هادی علیه السلام و روز عزای خاندان رسالت است.

امام علی النقی (ع)  در سال 212 هجری قمری نزدیک شهر مدینه چشم به جهان گشودند و تحت راهنماییهای پدر بزرگوارشان امام جواد (ع) قرار گرفتند.

ایشان بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، عهده‎ دار امامت و رهبری جامعه اسلامی شدند. 

امام هادی (ع) در معرفی سیمای تابناک اسلام راستین تلاش بسیار کردند.

علم و دانش گسترده امام هادی (ع) از یک سو و مجبوبیت و جاذبه زیاد ایشان در میان مردم از سوی دیگر، حسادت و کینه حاکمان عباسی را برمی انگیخت و ایشان پس از حدود 34 سال اامامت در سال 254 هجری قمری  با دسیسه ای به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند.

به همین مناسبت شمار زیادی از زائران به‌مناسبت سالروز شهادت آن امام بزرگوار، خود را به حرم امامین عسکریین (ع)- حرم امام هادی و امام حسن عسکری (علیهماالسلام)- در شهر سامرا در شمال بغداد رساندند.

موکب‌های عزاداری  در مسیر رسیدن زائران به سامرا و اطراف حرم امامین عسکریین (ع) از زائران آمده از راه نزدیک و دور  با پخت انواع غذا و توزیع چای  پذیرایی می‌کنند.

 حرم امامین عسکریین در سامرا هرسال در سالروز شهادت امام هادی (ع) میزبان خیل عظیمی از زائران عراقی و غیرعراقی  است.

 در حرم مطهر رضوی در شهر مشهد نیز به همین مناسبت مراسم سوگواری و مرثیه خوانی برپاست.

به همین مناسبت پارچه‌های مشکی درورودی های حرم، سقاخانه، صحن انقلاب اسلامی و دیگر صحن‌های بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) نصب  شده و حرم رنگ و بوی سوگ و ماتم به خود گرفته است.

سایت رادیو دری سالروز شهادت امام هادی (ع) را به شیعیان و ارادتمندان آن حضرت تسلیت می گوید.

 

کلیدواژه