دلو 16, 1400 16:43 Asia/Kabul
  • آمریکا تولید مواد مخدر در افغانستان را ۵۰ برابر کرد
    آمریکا تولید مواد مخدر در افغانستان را ۵۰ برابر کرد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، گفت: آمریکایی‌ها نه‌تنها امنیت و اقتصاد را برای کشور افغانستان در طول اشغال آن به ارمغان نیاوردند، بلکه کسب و تولید مواد مخدر را ۵۰ برابر کرده‌اند.

به گزارش  رادیو دری، "سردار سرلشکر پاسدار  یحیی رحیم صفوی "  دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر این که ایران در خط مقدم مبارزه جهانی با مواد مخدر قرار دارد، گفت: دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل باید به مسئولیت‌های بین المللی خود در رفع تحریم‌های آمریکائی در تجهیزات مرتبط با کشف و مبارزه با مواد مخدر اقدام کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در سطح جهانی دولت های آسیب پذیر غربی و شرقی و منطقه ای باید برای انهدام مراکز کشت مواد مخدر و منشاء کشت یک ائتلاف جهانی و منطقه ای تشکیل دهند. 

سرلشکر رحیم صفوی  همچنین گفت : آمریکائی ها نه تنها امنیت و اقتصاد را برای کشور افغانستان در طول اشغال آن به ارمغان نیاوردند بلکه کسب و تولید مواد مخدر را ۵۰ برابر کرده اند. 

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  خاطرنشان کرد : مقابله و انهدام شبکه های مافیایی مواد مخدر نیازمند شبکه های اطلاعاتی و عملیاتی و ائتلاف بین المللی است.

سرلشکر صفوی  تقویت دیپلماسی منطقه ای و بین المللی را یکی دیگر از راه های مقابله با مواد مخدر دانست و گفت: تقویت دیپلماسی منطقه ای و بین المللی به منظور مطالبه گری در ایفاء نقش و مسئولیت مشترک مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر است و ایران باید در این زمینه دیپلماسی فعالی با کشورها داشته باشد.  

ایران نقش پر رنگی در مقابله جهانی با مواد مخدر دارد

کلیدواژه