عقرب 30, 1395 09:30 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر اقتدار دولت عراق در تامین امنیت زائران اربعین

معاون اول رییس جمهوری ایران، مدیریت دولت عراق در برگزاری آیین اربعین همزمان با عملیات پاکسازی شهر موصل در شمال این کشور از اشغال تروریست ها را نشانگر اقتدار دولت عراق دانست.

به گزارش ایرنا، "اسحاق جهانگیری " معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در گفتگوی تلفنی با " حیدر العبادی " نخست وزیر عراق  تاکید کرد:هدایت نبرد بزرگ موصل ضد  تروریست ها و همزمانی آن با راهپیمایی بزرگ اربعین که به خوبی از سوی دولت عراق مدیریت شده ،بیانگر اقتدار این دولت است .

جهانگیری با تبریک پیروزی های ارتش و مردم عراق ضد  تروریست ها ابراز امیدواری کرد: : شهر راهبردی موصل سریعتر  از وجود گروههای های تکفیری و تروریستی  پاک شود.

 معاون اول رئیس جمهوری ایران ضمن قدردانی از میزبانی دولت و ملت عراق از جمعیت میلیونی زائران عتبات عالیات به ویژه در مراسم اربعین حسینی گفت: در ایران نیز ستادی مرکزی برای مراسم اربعین تشکیل شده و به تسهیل مسائل زوار ایرانی اهتمام دارد.

جهانگیری با اشاره به روند رو به توسعه مناسبات تهران وبغداد در زمینه های مختلف افزود:روابط خوب ایران و عراق میتواند به عنوان الگویی در میان سایر کشورهای همسایه مطرح باشد.

نخست وزیر عراق نیز دراین گفتگوی تلفنی افزود :ارتش و نیروهای مردمی  عراق  در نبرد با تروریستها توانسته اند اغلب اراضی نینوا را آزاد کنند.

العبادی با بیان اینکه داعش تلاش دارد از ساکنان موصل بعنوان سپر انسانی استفاده کندگفت : نیروهای عراقی همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند تا تمام شهر موصل را از وجود داعش و تکفیری ها پاک کنند .

نخست وزیر عراق با اشاره به همزمانی عملیات بزرگ موصل با اربعین حسینی تصریح کرد: دولت وارتش عراق تلاش زیادی کرده اند تا امنیت لازم برای میلیونها زائر که از نقاط مختلف جهان به کربلا سفر می کنند تامین شود.

 

کلیدواژه