حوت 01, 1400 16:56 Asia/Kabul
  • جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر سال 2020 بازداشت شد
    جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر سال 2020 بازداشت شد

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی "تندر" برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر امروز یکشنبه در تهران با حضور نماینده دادستان، خانواده قربانیان اقدامات تروریستی این گروه، متهم و وکلای وی آغاز شد.

گروه تروریستی تندر در دو دهه گذشته فعالیت خود را تحت عنوان انجمن پادشاهی ایران در راستای منافع رژیم پهلوی آغاز کرد و با رویکرد توهین به مقدسات و انجام حملات تروریستی، جنایاتی را ضد مردم ایران انجام داد.

در جلسه امروز بخش‌های دیگری از کیفرخواست شارمهد قرائت شد. 

در جلسه نخست دادگاه شارمهد بهروز حسنی اعتماد نماینده دادستان تهران گفت: «شارمهد اعتراف کرده است که مبادرت به اعمال تروریستی می‌کرده و انفجارهای تروریستی در حسینیه سیدالشهدای کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز، کفشداری حرم حضرت امام خمینی (ره) و ساخت و نیز تهیه بمب برای انفجار در حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی، ، هتل جهان و سد سیون را طراحی و برنامه ریزی کرده است.»

انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز ایران در سال 2008 به شهادت 14 شهروند ایرانی و مجروح شدن 215 نفر دیگر منجر شد.

این گروه تروریستی همچنین در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران نیز نقش داشته است.

پس از بازداشت شارمهد نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان ضمن اعتراض به حمایت آمریکا از گروهک تروریستی تندر، واشنگتن را مسئول جنایات تروریستی این گروه در ایران دانست.

 

اعتراض ایران به حمایت آمریکا از گروه تروریستی "تندر"

 

ویدئویی از جمشید شارمهد در زمان انجام حملات تروریستی گروه تندر منتشر شده است که در آن وی می گوید: «ما خجالت نمی‌کشیم کسی را بکشیم. مگر انفجار شیراز را انکار کردیم؟ ما ترور می‌کنیم وحشت ایجاد می‌کنیم.»

پس از گذشت یک دهه از فعالیت های تروریستی شارمهد نیروهای امنیتی ایران در اوت 2020 در عملیاتی پیچیده این جنایتکار را بازداشت کردند. 

دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر؛ نشانه اقتدار و صلابت جامعه اطلاعاتی ایران

اعترافات لیدر گروه سلطنت طلب "تندر"

کلیدواژه