حوت 07, 1400 08:42 Asia/Kabul
  • شمخانی: غرب مسئول مستقیم جنگ‌ها و بحران‌هاست
    شمخانی: غرب مسئول مستقیم جنگ‌ها و بحران‌هاست

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: وقتی غرب با روش‌های مختلف به دنبال ضربه به امنیت ملی کشورهاست، عملا مسئول مستقیم جنگ‌ها و بحران‌هایی است که با هدف ایستادگی در برابر راهبرد غرب شکل می‌گیرد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز جمعه در دومین روز درگیری‌ها در اوکراین و بحران در این کشور در توئیتی نوشت: هیچ چیز نفرت انگیزتر از جنگ نیست، اما وقتی غرب با روش‌های مختلف به دنبال ضربه به امنیت ملی کشورهاست، عملا مسئول مستقیم جنگ‌ها و بحران‌هایی است که با هدف ایستادگی در برابر راهبرد غرب شکل می‌گیرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز پنجشنبه هم در توئیتی نوشت: ‏سقوط بازارهای مالی و افزایش قابل توجه قیمت انرژی به دلیل ایجاد بحران در شرقی‌ترین بخش از جغرافیای اروپا، نشان داد که بی‌ثباتی و ناامنی در همه اشکال آن در نیم کره شرقی جهان، آسیب‌های جدی را متوجه منافع غرب خواهد کرد؛ بحران ⁧‫اوکراین‬⁩ می‌تواند عبرتی پندآموز باشد.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران نیز دیروز در پی تحولات اخیر در اوکراین در توئیتی نوشت: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد.
وزیر امورخارجه ایران افزود: توسل به جنگ راه‌حل نیست؛ برقراری آتش بس و تمرکز بر راه‌حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه 21 فوریه/2حوت با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، روسیه استقلال دونتسک و لوهانسک در دونباس را به رسمیت می‌شناسد.
پوتین همچنین بامداد پنجشنبه در سخنرانی تلویزیونی خود اعلام کرد، روسیه در حال انجام "عملیات نظامی ویژه" در دونباس است و هدف مسکو غیرنظامی کردن اوکراین است و قصدی برای اشغال اراضی این کشور ندارد.
منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال 2014 روس‌های این منطقه، دو جمهوری دونتسک و لوهانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌ اند.

 وزیر دفاع آمریکا: پیاده‌ نظام روسیه 30 کیلومتر با کی‌یف فاصله دارد

عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دلایل و پیامدها

وزارت دفاع روسیه: به شهرهای اوکراین حمله نمی کنیم

کلیدواژه