حوت 07, 1400 13:30 Asia/Kabul
  • فراهم شدن امکان خروج اتباع ایرانی از اوکراین
    فراهم شدن امکان خروج اتباع ایرانی از اوکراین

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین با اشاره به تسهیل خروج اتباع ایرانی مقیم این کشور گفت: امکان خروج اتباع ایرانی از اوکراین فراهم شد.

در پی تحولات اخیر در اوکراین، اتباع ایرانی مقیم این کشور، خواستار بازگشت به کشور شدند؛ از این رو، مقام های ایرانی تلاش بسیاری برای بازگرداندن آنان به کشور انجام دادند.

به گزارش رادیو دری، منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در توییتی نوشت: «خوشبختانه با پیگیری سفارت ایران در اوکراین، تلاش همکاران وزارت خارجه، همراهی سفرا در ورشو، بوداپست و بخارست و حمایت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، امکان خروج اتباع ایرانی از اوکراین فراهم شد.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین ابراز امیدواری کرد، ایرانیان مقیم اوکراین، بسلامت به دامان میهن بازگردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، روسیه استقلال دونتسک و لوهانسک در دونباس را به رسمیت می‌شناسد.

پوتین همچنین بامداد پنجشنبه در سخنرانی تلویزیونی خود اعلام کرد، روسیه در حال انجام "عملیات نظامی ویژه" در دونباس است و هدف مسکو غیرنظامی کردن اوکراین است و قصدی برای اشغال اراضی این کشور ندارد.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال 2014 روس‌های این منطقه، دو جمهوری دونتسک و لوهانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌ اند

اطلاعیه سفارت ایران در لهستان درباره ایرانیان مقیم اوکراین

"امیر عبداللهیان" از آخرین وضعیت ایرانیان مقیم در اوکراین کسب اطلاع کرد 

کلیدواژه