حوت 08, 1400 18:38 Asia/Kabul
  • تاکید خطیب زاده بر بسته شدن پرونده ادعا‌های سیاسی ضد ایران
    تاکید خطیب زاده بر بسته شدن پرونده ادعا‌های سیاسی ضد ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران بسته شدن پرونده ادعا‌های سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (PMD) ضد جمهوری اسلامی ایران را ضروری دانست و گفت:تهران هیچ ضرب الاجلی را قبول نمی‌کند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: به پرسش‌ها یا ادعا‌های سیاسی که آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران(PMD) مطرح کرده بود، پاسخ داده شد و این پرونده باید بسته شود.


خطیب زاده افزود: پرونده فعالیت‌های نظامی ایران به تعبیری نباید مجرایی برای فشار‌های سیاسی آژانس ضد جمهوری اسلامی باز نگه داشته و کسی این اشتباه را مرتکب شود که از آن بتواند فشاری بر ایران وارد کند.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درباره ضرورت دریافت تضامین لازم از امریکایی‌ها در مذاکرات وین تاکید کرد: هیات های مذاکره کننده در نقطه‌ای قرار دارند که به جای مذاکرات بیشتر، به تصمیمات سیاسی در پایتخت‌های اروپایی به ویژه واشنگتن نیاز است.
خطیب زاده افزود: اگر طرف‌های مقابل به خطوط قرمز معقول و مشروع جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و تصمیمات سیاسی اخذ کنند، مطمئن باشند که در کوتاه‌ترین زمان،؛ جمع‌بندی توافق ممکن است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین درباره سفر مسئول ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای به تهران گفت: سفر «علی باقری کنی» به تهران، سفری عادی مانند دیگر سفرهاست که تاکنون انجام شده و هدف از آن، مشورت و دریافت دستورالعمل‌ها برای بازگشت به وین است.
خطیب زاده همچنین درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر ضرب الاجل واشنگتن برای تهران به منظور لزوم توافق در مذاکرات هسته‌ ای افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ ضرب الاجلی را از جانب هیچ کشوری نپذیرفته است.
دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا ضد ایران از هشتم فوریه بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

خطیب‌زاده: اروپایی‌ها باید از بی‌عملی و بی تعهدی آمریکایی‌ها عبور کنند

کلیدواژه