رئیسی: اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی ضروری است
(last modified Tue, 01 Mar 2022 04:32:06 GMT )
حوت 10, 1400 09:02 Asia/Kabul
  • رئیسی: اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی ضروری است
    رئیسی: اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی ضروری است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنی مستکبران علیه ملت‌های منطقه کاهش نیافته است، بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی و مسلمانان برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در تهران با گرامیداشت یاد شهدای مبارزه با تروریسم از جمله شهید سلیمانی، به مقاومت بی‌نظیر مردم سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی اشاره و حفظ تمامیت ارضی سوریه را ضروری عنوان کرد.

رئیسی افزود، آمریکا به دنبال آن است که مشکلات امنیتی و اقتصادی را که برای سوریه ایجاد کرده است، به شکل‌ دیگری ادامه دهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با تأکید بر تعمیق مناسبات دو جانبه میان ایران و سوریه در همه ابعاد تصریح کرد: هم‌پیمانی میان دو ملت، جدایی‌ناپذیر است.

رئیسی با اشاره به اهمیت همکاری‌های اقتصادی میان ایران و سوریه اظهار کرد، موانع موجود برای گسترش مناسبات اقتصادی باید رفع شود و در نهایت روابط راهبردی کنونی طرفین، توسعه یابد.

«علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم بشار اسد رئیس جمهور این کشور به ملت و دولت ایران، گفت: هیچ‌گاه حمایت ایران از سوریه را در مقابله با تروریست‌ها فراموش نمی‌کنیم.

وی همچنین گفت: سوریه در خصوص اقدام برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی هوشمند است.

رئیسی: سیاست ایران گسترش همکاری با کشورهای دوست است

کلیدواژه