حوت 10, 1400 11:58 Asia/Kabul
  • ایران بیشترین خدمات را به مهاجران افغانستانی ارائه می‌دهد
    ایران بیشترین خدمات را به مهاجران افغانستانی ارائه می‌دهد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در دیدار سفیر فنلاند در ایران با انتقاد از عملکرد ضعیف اروپا نسبت به مسئولیت بین‌المللی خود در قبال پناهندگان، درباره مهاجران افغانستانی و اسکان آنها در اروپا گفت‌وگو کرد.

به گزارش رادیو دری،  صادق رضادوست و «کاری کاهیلوتو» -  سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران- درباره تحولات اخیر افغانستان و وضعیت پناهندگان و مهاجران این کشور تبادل نظر کردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به بیش از چهاردهه میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران و ارائه خدمات به پناهندگان اظهار کرد: ایران در ۴۰ سال گذشته ثابت کرده همواره یکی از حامیان اصلی پناهندگان و آوارگان بوده و با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه، به پناهندگان و مهاجران خارجی خدمات ارزشمندی در حوزه‌هایی چون آموزش، بهداشت، درمان، معیشت، حرفه آموزی و اشتغال ارائه کرده است.

رضادوست افزود: ۹۷ درصد از پناهندگان و مهاجران افغانستانی در کنار مردم ایران زندگی می‌کنند و حدود سه درصد از پناهندگان به دلیل آسیب پذیر بودن در مهمانشهرها هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بدون در نظر گرفتن کمک های اندک سازمان‌های بین المللی، در تمام زمینه‌ها به جامعه پناهندگان و مهاجران افغان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز خواستار مسئولیت‌پذیری کشورهای اروپایی و جوامع بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد به‌ویژه فنلاند در تخصیص بیشتر منابع مالی و حمایت‌های همه جانبه از دولت جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به مشکلات پناهندگان ساکن در ایران است.

در این نشست کاری کاهیلوتو - سفیر فنلاند - با تقدیر و تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی پناهندگان افزود: ما بسیار علاقمندیم ‌برای برطرف کردن مشکلات و معضلات پناهندگان با جمهوری اسلامی ایران همکاری های لازم را داشته باشیم.

 وی همچنین خواستار حمایت و کمک ایران برای اسکان مجدد پناهندگان در کشور خود شد.

قدردانی مردم افغانستان از کمک های انساندوستانه ایران

کلیدواژه