حوت 11, 1400 09:20 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: تعیین گزارشگر ویژه برای ایران براساس انگیزه های سیاسی است
    غریب آبادی: تعیین گزارشگر ویژه برای ایران براساس انگیزه های سیاسی است

دبیر ستاد حقوق بشر ایران، تعیین گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی را بر اساس منویات سیاسی تعداد معدودی از کشورها به عنوان ابزار فشار سیاسی عنوان کرد.

بلوک غرب و در راس آن آمریکا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقض کنندگان حقوق بشر با کارنامه ای سیاه در مسائل حقوق بشری همواره برای فرار از پاسخ به مردم کشورش و افکار عمومی جهان ، در راستای استفاده ابزاری از حقوق بشر ، همواره وضعیت حقوق بشر در کشورهای مخالف سلطه غرب را زیر سوال برده است.

تناقض آشکار در مواضع اعلامی و اعمالی کشورهایی که قطعنامه ضد ایران در شورای حقوق بشر پیگیری و تصویت کردند، کاملا مشهود است و نشان می‌دهد غرب در برخورد با ایران در مساله حقوق بشر رویکرد سیاسی و ابزاری دارد. 

به گزارش رادیو دری، کاظم غریب آبادی معاون‌ امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران در حاشیه نشست ۴۹ شورای حقوق بشر در ژنو در دیدار میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت، گزارشگر تعیین شده برای ایران با گزارشات غیرواقعی خود، عملا تبدیل به ابزاری سیاسی شده و فراتر از همه قواعد حاکم بر کار گزارشگران حقوق بشر، وارد حیطه‌هایی شده است که اساسا با وظایف وی مغایرت دارد.

غریب آبادی افزود، گزارشگر ویژه تبدیل به کانال انتشار اطلاعات غلط گروههای تروریستی شده که دست آنها به خون ملت ایران آلوده است؛ این گروه تروریستی اکنون در پایتخت‌های همانهایی که بانی قطعنامه تعیین گزارشگر هستند، آزادانه در رفت و آمد هستند و علیه ملت ایران فعالیت می کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در این دیدار، طومار حاوی 12 هزار امضای مردمی آسیب دیده از اقدامات تروریستی منافقین علیه اعضای این گروهک تروریستی و اقدامات آنها را به کمیسر عالی حقوق بشر ارائه کرد و از وی خواست تا به جدیت به آن رسیدگی کند.

غریب آبادی تاکید کرد، این گروهک بیش از 17 هزار مردم بی گناه را در ایران ترور کرده و همچنان ماهیت تروریستی خود را حفظ کرده است اما متاسفانه آزادانه در اروپا و آمریکا تردد می‌کنند و عملیات‌های تروریستی خود را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کنند.

معاون‌ امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران همچنین ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای حقوق بشر که برگرفته از قانون اساسی کشور و موازین دینی است، اظهار کرد، دولت و قوه قضاییه ایران اقدامات عملی و عینی مشخصی برای ارتقای حقوق بشر انجام داده و در دستور کار دارند و مصمم به پیشبرد آنها هستند.

کاظم غریب آبادی معاون‌ امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران برای حضور در نشست عالی‌رتبه شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر کرده است.

غریب آبادی: استانداردهای دوگانه، بزرگترین تهدید حقوق بشر است

کلیدواژه