حوت 15, 1400 08:56 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: اظهارات مقام سعودی نشانه تمایل به برقراری روابط با ایران است
    امیرعبداللهیان: اظهارات مقام سعودی نشانه تمایل به برقراری روابط با ایران است

وزیر امورخارجه ایران گفت: اظهارات مقام عالی رتبه سعودی درباره روابط با ایران نشان از تمایل این کشور برای برقراری روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره اظهارات مقام عالی رتبه سعودی درخصوص مناسبات ایران و عربستان افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان بر اساس تصمیم ریاض به قطع رابطه دیپلماتیک منجر شده؛ ولیکن این روابط در سال‌های پیشتر از روندی تقریبا ثابت و همراه با دعوت ایران بر حسن مناسبات همراه بوده است.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اخیرا در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک ابراز امیدواری کرده است که گفت‌وگوها بین دو کشور ایران و عربستان به مرحله‌ای برسد که برای هر دو طرف خوب باشد و آینده روشنی را برای دو کشور رقم بزند.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: ایران در برخی مسایل منطقه دیدگاه ها و رویکردهای متفاوتی دارد ولی مدیریت اختلاف از سوی تهران و ریاض می‌تواند در خدمت منافع دو ملت و همچنین کشورهای دوست و برادر قرار گیرد.

امیر عبداللهیان افزود: ایران  در سال گذشته چهار دور گفت وگو با عربستان داشت و این گفت وگوها هم فضای خوبی را ترسیم کرد و هم نتایجی اندک به همراه داشت و ادامه این روند می‌تواند به نتایج  مثبتی در بهبود مناسبات و همکاری به نفع دو کشور بیانجامد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سیاست دولت ایران را تعامل با همسایگان اعلام و اضافه کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز همواره بر عزم تهران برای گسترش همکاری با کشورهای همسایه تاکید کرده است.

وزیر امورخارجه ایران درباره بحران یمن هم با بیان اینکه این بحران راه حل نظامی ندارد و یمن به همه یمنی‌ها تعلق دارد  تاکید کرد: راه حل یمن، سیاسی و مبتنی بر گفت وگوهای یمنی- یمنی و به دور از مداخلات خارجی است و این مهم فقط از طریق پایان محاصره‌ و جنگ محقق خواهد شد.

ولیعهد سعودی برای بهبود روابط با ایران ابراز تمایل کرد

 

کلیدواژه