حوت 19, 1400 09:24 Asia/Kabul
  • تشکیل جلسه ستاد ویژه اوکراین به ریاست امیرعبداللهیان
    تشکیل جلسه ستاد ویژه اوکراین به ریاست امیرعبداللهیان

برون مرزی- جلسه ستاد ویژه اوکراین وزارت امور خارجه ایران عصر روزچهارشنبه به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و با حضور مدیران بخش های ذیربط این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در این نشست آخرین وضعیت بحران اوکراین و شرایط ایرانیان مقیم آن کشور، از جمله شهروندان ایرانی که به دلیل شدت بحران، مجبور به ترک اوکراین به سمت کشورهای همسایه شده اند مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همجوار اوکراین به ریاست معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه گزارشی از بازدید خود از منطقه و نیازهای ایرانیان مقیم اوکراین برای بازگشت به ایران را به جلسه ارائه کرد که با توجه به گزارش میدانی هیات اعزامی، پیشنهاداتی در جهت بهبود رسیدگی وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین طرح و با نظر امیرعبداللهیان چندین عنوان از آنها مورد تصویب قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تسهیل ورود ایرانیان خارج شده از اوکراین به داخل ایران تمهیداتی فراهم شود.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور24 فوریه/5حوت در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران جمهوری های دونتسک ولوهانسک در شرق اوکراین، دستور حمله نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ و سامانه‌های موشکی روسیه، مواضع نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

 پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین؛ ادامه گفت وگوها درباره آتش‌بس

کلیدواژه