حوت 25, 1400 10:13 Asia/Kabul
  • رافائل گروسی: در آستانه توافق با ایران در مذاکرات وین هستیم
    رافائل گروسی: در آستانه توافق با ایران در مذاکرات وین هستیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد، طرف‌های حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین در آستانه رسیدن به توافق قرار دارند.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند، اما تا به حال به اجرای سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران ادامه داده است.

اجرای این سیاست علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های دولت بایدن گفته‌اند فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

"رافائل گروسی" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گو با شبکه خبری فرانس 24 با اشاره به اظهارات «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در خصوص دریافت ضمانت کتبی از آمریکا اعلام کرد: ما آستانه توافق هستیم. مشکلات ناشی از تحریم‌های جدید علیه روسیه باعث ایجاد وقفه در گفت‌وگوها شد.

لاوروف روز سه‌شنبه تصریح کرد: مسکو با دریافت تضمین کتبی که وارد متن توافق برجام خواهد شد، اطمینان می دهیم که تحریم‌ها مانع ازهمکاری در چارچوب توافق هسته ای ایران نخواهد شد.

کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند. آمریکا همچنین واردات نفت روسیه را ممنوع اعلام کرده است.

در پی درخواست مقامات منطقه دونباس از روسیه برای اعزام کمک‌های نظامی بر اساس موافقت نامه‌های همکاری، "ولادیمیرپوتین" رییس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه (24 فوریه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی این کشور، از آغاز حمله به این منطقه خبر داد.

ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

رافائل گروسی: توافق با ایران یک امر سازنده است

 

کلیدواژه