امیرعبداللهیان: ایران رهبر واقعی مبارزه با تروریسم در منطقه است
(last modified 1395-09-01T14:05:33+00:00 )
قوس 01, 1395 18:35 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران رهبر واقعی مبارزه با تروریسم در منطقه است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت، رهبری واقعی و جدی مبارزه با تروریسم در منطقه ، اکنون در دست جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "حسین امیرعبداللهیان" دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز دوشنبه در سومین همایش بین المللی نظام بین الملل، تحولات منطقه ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی در تهران افزود، ایران با نگاه به تامین امنیت منطقه و صلح و امنیت جهانی، در طرف مثبت تحولات خاورمیانه  قرار گرفته است.

"حسین امیرعبداللهیان" به تحولات عراق اشاره کرد و گفت، برخی کشورها از جمله عربستان درعراق نقش بسزایی در تشدید ناامنی ها دارند بخصوص اینکه تحولات مبتنی بر دموکراسی درعراق برای عربستان قابل تحمل نیست.

وی تصریح کرد، آمریکا با موضوع تروریسم استفاده ابزاری می کند چراکه آنها درعراق، سوریه و یمن عزم جدی در مبارزه با تروریسم ندارند و هدف آنها مدیریت ناامنی و گروه تروریستی داعش است.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به تلاش برخی از کشورها برای تجزیه عراق و سوریه، تصریح کرد، دستگاه های اطلاعاتی غرب تلاش دارند با استفاده از گروه تروریستی داعش تغییر نقشه خاورمیانه و تجزیه کشورها را در این منطقه عملیاتی کنند.

دستیار وِیژه رئیس مجلس ایران تاکید کرد، پدیده رشد تروریسم، سرایت تروریسم به غرب و موج مهاجران به غرب باعث شده است برخی از دستگاه های امنیتی غرب که به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم بودند، اکنون به دنبال راه حل سیاسی در منطقه باشند.

 

کلیدواژه