حوت 27, 1400 12:54 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: رویکرد سیاسی و گزینشی به حقوق بشر کمکی به ارتقای آن نمی‌کند
    خطیب زاده: رویکرد سیاسی و گزینشی به حقوق بشر کمکی به ارتقای آن نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران گفت، رویکرد سیاسی و گزینشی به حقوق بشر نه تنها کمکی به ارتقای آن نمی‌کند بلکه موجب تخریب و تضعیف حقوق بشر می‌شود.

به گزارش رادیو دری، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد گزارش مغرضانه، جانبدارانه و مملو از اطلاعات و نتیجه گیری های سوگیرانه و نادرست جاوید رحمان اظهار کرد، ایران ضمن محکوم‌کردن اقدامات قهرآمیز یکجانبه، نپرداختن به تاثیرات منفی این اقدامات بر بهره مندی از حقوق‌بشر توسط گزارشگر ویژه را نشانه نبود بی طرفی وی و ناقص بودن گزارش ارائه شده از سوی وی به نشست ۴۹ شورای حقوق بشر می داند.

خطیب زاده تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران نظرات تفصیلی خود به این گزارش را ارائه کرده که به صورت رسمی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با رد اتهامات و ادعاهای کذب گزارشگر، که مبتنی بر اطلاعات غلط دریافتی از سوی منابع مغرض از جمله گروهک های تروریستی و غربی است، تصریح کرد، ایران به رغم قبول نداشتن ماموریت گزارشگر ویژه و سیاسی دانستن قطعنامه شورای حقوق بشر، همواره نظرات خود را به گزارش وی ارائه کرده که متاسفانه این رویکرد صادقانه، با بی توجهی گزارشگر به نظرات ایران روبه رو شد و سیاسی بودن ‌و جانبدارانه بودن رویکرد وی را مورد تایید قرار داد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد، ایران ضمن رد رویکرد دوگانه و ریاکارانه کشورهای غربی نسبت به حقوق بشر، خود را متعهد به حمایت و ارتقای حقوق بشر در جهان می داند و ارتقای حقوق بشر مردم خود را به رغم تحمیل اقدامات قهرآمیز یکجانبه آمریکا با جدیت ادامه می دهد.

جاوید رحمان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران در جدیدترین گزارش مغرضانه خود، اتهامات واهی ضد ایران مطرح کرد.

در سال های اخیر گزارشگر تعیین شده برای ایران با گزارش های غیرواقعی و غیرمستند که عمدتا از طریق افراد و یا گروه های مخالف ایران تهیه می شود، عملا  به ابزاری سیاسی دست دشمنان ملت ایران و اعمال فشار به این کشور تبدیل شده است.

این گزارش در شرایطی تهیه شده است که جایگاه برتر ایران در منطقه به ‌لحاظ رعایت موازین حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی از طریق همکاری‌های سازنده و سازوکارهای مبتنی بر گفت و گو، بر همگان آشکار است.

ستاد حقوق بشر ایران: گزارش، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران مردود است

کلیدواژه