سفره هفت سین بین الحرمین؛ جشنواره نور و نوروز
(last modified 1400-12-27T07:31:42+00:00 )
حوت 27, 1400 12:01 Asia/Kabul
  • سفره هفت سین بین الحرمین؛ جشنواره نور و نوروز

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از برنامه های مختلف تدارک دیده شده برای ایرانیان مقیم عراق به مناسبت های اعیاد شعبانیه و نیز هفت سین نوروزی در بین الحرمین کربلای معلا و در جوار مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت ابالفضل العباس (علیهم السلام) خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: بیش از ۲۰۰ خانواده از سه استان میسان، بصره و ناصریه عراق برای نیمه شعبان توسط رایزنی فرهنگی به زیارت مشرف خواهند شد. 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود: برنامه عید نورز این است که ایرانیان مقیم بغداد را به زیارت کربلا و نجف ببریم و سفره هفت سین بین الحرمین هم برپا می شود.

 حدود ۴۰۰ خانواده ایرانی مقیم عراق در بین الحرمین گردهم خواهند آمد و ۲۵۰ خانواده ایرانی نیز از بغداد هستند.

هفت سین بین الحرمین ۵ سال است که به همت رایزنی فرهنگی ایران در بین الحرمین برگزار می شود تا علاوه بر تقویت بعد معنوی زیارت، سنت ایرانی نوروز نیز حفظ و دید و بازدید و آشنایی بیشتر خانواده های مقیم با یکدیگر، میسر شود.

غلامرضا اباذری همچنین از برگزاری موفق همایش کرامت انسانی در گفتمان حسینی در دانشگاه اهل بیت کربلا خبر داد؛ اقدامی که فراتر از ابعاد اجرایی و پشتیبانی مرتبط با مراسم مذهبی، به تبیین محتوایی و اندیشه ای عمیق این جریان فرهنگی، معنوی و دینی می پردازد و همچنین زمینه ای برای برگزاری اربعین حسینی (ع) خواهد بود.

 

کلیدواژه