حمل 02, 1401 10:29 Asia/Kabul
  • آیت‌الله ری‌شهری دعوت حق را لبیک گفت
    آیت‌الله ری‌شهری دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و نماینده تهران در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری در آخرین لحظات دوشنبه شب یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سن ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به لقاء الله پیوست. 

مرحوم ری‌شهری در سال‌های انقلاب در صف اول مبارزات حضور داشت و پس از انقلاب هم در مسوولیت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، حضور در وزارت اطلاعات به عنوان وزیر، دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در بعثه رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خدمت کرد.

ایشان همچنین با تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث و موسسه انتشاراتی دارالحدیث در قم خدمات علمی و فرهنگی بسیاری به علوم دینی و حوزه تاریخ اسلام کرد و از خود آثار ارزشمندی در این زمینه ها برجای گذاشت که از آن جمله می توان به انتشار کتاب شریف میزان الحکمه و صدها جلد دانشنامه حدیثی، مجموعه 14 جلدی دانشنامه امیرالمومنین(ع) و دوره 14 جلدی دانشنامه امام حسین(ع) اشاره کرد.

مرحوم ری شهری همچنین حافظ کل قرآن کریم بود.

مجموعه خدمات علمی ایشان در حوزه علوم حدیث و تاریخ اسلام سبب شده بود که از سوی برخی مراجع عظام به عنوان «مجلسی دوران» ونیز « کلینی زمان» ملقب شود. 

 

کلیدواژه