حمل 18, 1401 08:19 Asia/Kabul
  • ایران: اخبار برخی رسانه‌های خارجی درباره گزارش جدید آژانس دقیق نیست
    ایران: اخبار برخی رسانه‌های خارجی درباره گزارش جدید آژانس دقیق نیست

سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اخبار برخی رسانه‌های خارجی درباره آخرین گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص راستی آزمایی اجرای برجام را غیر دقیق، نادرست و جهت‌دار توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، «محمدرضاغائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران گفت: گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص راستی آزمایی اجرای برجام به روز رسانی فنی در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.
غائبی افزود: در گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده ایران در ۴ آوریل (۱۵ حمل) به آژانس اطلاع داده است که تمامی ماشین‌های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج، غرب تهران، را به نطنز منتقل کرده و همان روز بازرسان آژانس راستی آزمایی کردند که تمامی آنها غیر فعال هستند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در گزارشی ادعا کرد که ایران تمام ماشین‌آلات تولید قطعات سانتریفیوژ را از تاسیسات کرج به مجتمع نطنز منتقل کرده است.
در گزارش محرمانه‌ آژانس بین المللی انرژی اتمی برای کشورهای عضو شورای حکام که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است، بازرسان آژانس چهارم آوریل (۱۵ حمل) ۲۰۲۲ تأیید کردند که این تجهیزات در نطنز تحت مهر و موم آژانس قرار دارند و فعال نیستند.

ادعای آژانس: ایران تجهیزات تولید قطعات سانتریفیوژ را به نطنز منتقل کرد

کلیدواژه