حمل 19, 1401 11:38 Asia/Kabul

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان (جنوب شرق ایران) حمله به سه روحانی در حرم امام رضا (ع) و همچنین قتل دو روحانی دیگر در گنبد کاووس را محکوم و تاکید کرد: نباید این حوادث به درگیری قومی و مذهبی منجر شود.

به گزارش رادیو دری؛ مولوی عبدالحمید مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار پیام ویدئویی اظهار کرد: اتفاقات اخیری که رخ داده همه مردم را نگران کرده و قتل ۲ طلبه در استان گلستان و ترور سه عالم در حرم امام رضا(ع) از نظر ما ناجوانمردانه و شنیع است.

وی با بیان اینکه ما این جنایات را محکوم می‌کنیم افزود: هیچ کسی حق قتل خودسرانه کسی را ندارد؛ اگر کسی از کسی شکایت دارد قانون و دادگاه هم هست و او باید به قانون مراجعه کند. به هیچ بهانه‌ای این نوع قتل‌ها از لحاظ شرعی و قانونی مجاز نیستند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: همه مردم شریف بیدار باشند که ما دشمنان زیاد و خیلی قوی داریم. این دشمنان توطئه نکنند که امنیت ما را به هم بزنند و مشکلات مذهبی به وجود بیاورند زیرا درگیری‌های قومی و مذهبی، بدترین نوع درگیری‌های دنیاست و این، بیداری مردم ما را می‌طلبد. 

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: شیعه و سنی در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند و با یکدیگر درآمیخته هستند و همه چیز ما مشترک است هم برادری وطنی و هم برادری اسلامی داریم.

مولوی عبدالحمید با بیان این‌که ایران و افغانستان مشترکات تاریخی و فرهنگی دارند  افزود: انتظار داریم که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی حوادث گلستان و مشهد را ریشه یابی کنند.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه گذشته در حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد که در این جنایت، دو نفر از روحانیان به شهادت رسیدند و یک نفر در بیمارستان تحت مراقبت های پزشکی است.

شامگاه شنبه گذشته 13 فروردین نیز ۲ طلبه اهل سنت در محله "چای بویین" گنبد کاووس در شمال ایران با شلیک اسلحه جنگی (کُلت کمری) به قتل رسیدند.

مراسم تشییع شهید اصلانی، جلوه‌گاه وحدت ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها بود

علمای اهل سنت افغانستان: دشمنان اسلام آرمان اختلاف میان مسلمانان را به گور خواهند برد

 

کلیدواژه