وزیر کشور ایران:حادثه حرم رضوی، به جایگاه ملت افغانستان خدشه وارد نمی‌کند
(last modified 1401-01-19T08:14:57+00:00 )
حمل 19, 1401 12:44 Asia/Kabul
  • وزیر کشور ایران:حادثه حرم رضوی، به جایگاه ملت افغانستان خدشه وارد نمی‌کند
    وزیر کشور ایران:حادثه حرم رضوی، به جایگاه ملت افغانستان خدشه وارد نمی‌کند

احمد وحیدی وزیر کشور (امور داخله) جمهوری اسلامی ایران در واکنش به رویداد تروریستی در حرم رضوی و هویت عامل تکفیری مسبب آن، تاکید کرد: این جنایت، به جایگاه ملت افغانستان خدشه و شائبه ای وارد نمی کند.

به گزارش رادیو دری؛ احمد وحیدی در نشست خبری با اشاره به جنایت اخیر تروریستی در حرم رضوی و حواشی آن اظهار کرد: دشمن تلاش می کند از اختلافات قومی، مذهبی در بین ملت‌های دوست استفاده کند که این اقدام راه به جایی نخواهد برد؛ زیرا بهترین جوانان افغانستان در مقابله با جریان های تکفیری جان خود را از دست دادند و ملت افغانستان، امریکا را با خفت از کشور خود بیرون کرد و این اقدام اخیر نیز به جایگاه ملت افغانستان شائبه ای وارد نمی کند.

 وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ایران و افغانستان از یک ملت هستند که از  ریشه و سابقه تمدنی مشترک برخوردارند و دشمنان همواره در تلاشند بین مردم افغانستان، ایران هراسی و بین مردم ایران، افغانستان هراسی را رواج دهند که موفق نخواهند شد.

احمد وحیدی با قدردانی  از کسانی که این جنایت  تروریستی را محکوم کردند گفت: انتظار داریم همه افرادی که حرف شان شنیده می شود این اقدام را محکوم کنند؛ از غرب و امریکا انتظار محکوم کردن نداریم، چون خود آنها موجب به وجود آوردن این تفکر هستند و این محکوم نکردن‌شان نشان می دهد که از این تفکرات حمایت می کنند.

او تاکید کرد: همه ریشه های تروریستی و جریان هایی که پشت صحنه این حرکت بوده اند قطعا شناسایی خواهند شد.

به گفته وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، این واقعه تلخ نشان از آن دارد که دشمن دست از ترویج نفاق برنداشته و با حرکات تروریستی که زاده همین نگاه استکباری است در ماه مبارک رمضان و در مقدس ترین مکان مرتکب این عمل مذبوحانه شده است.

 در حادثه تروریستی روز سه شنبه در حرم رضوی در مشهد مقدس، سه روحانی هدف حمله یک مهاجم تکفیری قرار گرفتند که در این حادثه، دو نفر از آنان به شهادت رسیدند و یک نفر در بیمارستان بستری است.

طالبان حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی (ع) در مشهد را محکوم کرد

انتشار اطلاعات تازه درباره عامل جنایت تروریستی در حرم رضوی

محکومیت جنایت در حرم رضوی (ع) از طرف گروه های سیاسی افغانستان

کلیدواژه