حمل 21, 1401 10:05 Asia/Kabul
  • ایران در سه بخش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می کند
    ایران در سه بخش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می کند

وزیر راه و شهرسازی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در سه بخش اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پشتیبانی می کند.

فاصله جزیره کیش تا  قطر ۲۷۰ کیلومتر است که مدت زمان مسافرت از این جزیره به دوحه با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه و با کشتی پنج تا ۶ ساعت است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

به گزارش رادیو دری، "رستم قاسمی" وزیر راه و شهرسازی  ایران  شامگاه شنبه در بدو ورود به جزیره کیش گفت: جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم و تاثیر گذار در عرصه بین المللی است که درجریان سفر "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران  به  قطر، پشتیانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

"قاسمی" افزود: براساس توافق های اولیه در سفر رئیس جمهور  به قطر و دیدار با امیر این کشور اسکان، حمل و نقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: جزیره کیش نقطه تمرکز ایران در پشتیبانی از این رویداد خواهد بود اما تمام استان های ساحلی و غیرساحلی نزدیک به آب های همیشه خلیج فارس می توانند از ایفای نقش کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سهیم باشند.

"جاسم بن سیف السلیطی" وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر، نیز امروز (یکشنبه) برای دیدار و رایزنی با مقامات ایرانی  وارد جزیره کیش می شود.

جام جهانی 2022  قطر، از 21 نوامبر 2022  (30عقرب) آغاز خواهد شد. 

صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر

کلیدواژه